۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
کد خبر: 703724

للهیارصیادمنش، مهاجم جوان فنرباغچه که در سال 2018 از استقلال به این تیم پیوست پس از دو سال پر فراز و نشیب با تصمیم مدیران فنرباغچه به دلیل عدم آشنایی با قواعد فوتبال حرفه ای قراردادش فسخ شد! این خبری بود که رسانه‌های ترکیه منتشر کردند اما این بازیکن آن را تکذیب می‌کند. او با امیدواری از ادامه راهش در فوتبال ترکیه می‌گوید.

«امباپه ایرانی» در نقطه صفر

قدس آنلاین: للهیارصیادمنش، مهاجم جوان فنرباغچه که در سال 2018 از استقلال به این تیم پیوست پس از دو سال پر فراز و نشیب با تصمیم مدیران فنرباغچه به دلیل عدم آشنایی با قواعد فوتبال حرفه ای قراردادش فسخ شد! این خبری بود که رسانه‌های ترکیه منتشر کردند اما این بازیکن آن را تکذیب می‌کند. او با امیدواری از ادامه راهش در فوتبال ترکیه می‌گوید.

*تکذیب اللهیار

اللهیارصیادمنش می‌گوید: خودم وقتی خواب بودم این خبر را چند نفر از دوستانم برایم فرستادند واقعاً از انتشار آن تعجب کردم.

او در پاسخ به این پرسش که آیا فسخ قراردادش درست است یا نه گفت: به هیچ‌عنوان این خبر درست نیست و فسخ قراردادی در کار نیست. نه باشگاه چیزی به من گفته است و نه من حرفی زده ام. من طبق روال قبلی سر تمرین می‌روم و طبیعی است اگر چنین خبری درست بود قبل از همه خودم متوجه می‌شدم. در حال حاضر هم آماده هستم تا در تمرین این تیم حاضر شوم.

صیادمنش در پاسخ به این پرسش که آیا درگیری در تمرین به وجود آمده منجر به انتشار چنین خبری شده گفت: به هیچ عنوان، من آرام و سرپایین سرتمرین می‌روم و برمی‌گردم و اصلاً نه اهل درگیری هستم و نه مسائل حاشیه ای و این اخبار به هیچ عنوان درست نیست.

هومن صمیمی، مدیر برنامه‌های بازیکن ایرانی تیم فوتبال فنرباغچه ترکیه گفت: خبر فسخ قرارداد اللهیار صیادمنش از تیم ترکیه‌ای شیطنت رسانه‌های این کشور است. وی افزود: اللهیار با باشگاه فنرباغچه ترکیه قرارداد پنج ساله دارد و هیچ صحبتی در خصوص فسخ قرارداد وی با ما مطرح نشده است.  نکته جالب‌تر این است که فنرباغچه اصلاً مربی ندارد که بخواهد بازیکنی را از این تیم کنار بگذارد.

این در حالی است که سایت‌های «فاناتیک»، «فتومک» و «میلیت» ترکیه البته برخلاف نظر صیادمنش و مدیر برنامه‌هایش خبر فسخ قرارداد او با فنرباغچه را تأیید کردند تا این بازیکن شانسی برای ماندن در این تیم پرآوازه استانبول نداشته باشد.

انتشار این خبر از آن جهت عجیب به نظر می‌رسید که به گفته مسئولان وقت باشگاه استقلال مبلغ رضایت‌نامه این بازیکن یک میلیون یورو بوده است و البته باشگاه استقلال قرار است از انتقال بعدی او 25 درصد سهم داشته باشد.

*کارنامه ضعیف

با این حال حتی اگر خبر فسخ قرارداد این بازیکن شایعه هم باشد باز نمی‌توان از ناکامی او در این باشگاه چشم پوشید. جوان‌ترین گلزن تیم ملی مدت‌هاست که درخشش لازم را ندارد و تبدیل به بازیکنی کم اثر شده است. این بازیکن جوان ایرانی با امید زیاد راهی فنرباغچه شد ولی نتوانست انتظارات را برآورده کند و در امر گلزنی موفق نبود. باشگاه فنرباغچه با قرض دادن این بازیکن به استانبول اسپور امیدوار به احیای او بود ولی او در این تیم نیز عملکرد متوسطی از خود ارائه داد و نتوانست موفق شود و در 6 دیدار برای این تیم یک گل به ثمر رسانده است. همین مورد هست که سبب می‌شود خیلی‌ها این دست اخبار را نادرست ندانند. او با این عملکرد امسال نَه سال بعد به طور حتم سرنوشت بدتری در انتظارش خواهد بود.

*بازی با سرنوشت صیادمنش

این سرنوشت سیاه البته حاصل خودخواهی‌های مدیرانی است که بدون تدبیر آینده بازیکن جوان را فدای فرارهای خود از مخمصه‌های مالی می‌کنند.

به باور بسیاری صیادمنش اگر یک فصل دیگر در استقلال می‌درخشید، آن وقت در موقعیتی ممتاز منتقل می‌شد. هم سهم استقلال از انتقالش بیشتر بود و هم اللهیار گرفتار بازی در استانبول اسپور نبود. استقلال دو دستی پدیده‌اش را تعارف کرد، چون دریافت پول زودهنگام همیشه اولویت تیم بحران‌زده است.

*مقایسه با امباپه

وینفرد شفر شاید به‌عنوان یک مربی حق داشت که در مقطع انتقال صیادمنش به فنرباغچه مخالف بود. او حالا اعتراضش را تکرار کرده و مثالی زده: «به نظر من اللهیار را می‌توان با امباپه مقایسه کرد، اگر نحوه انتقال او را بررسی کنیم می‌بینیم این بازیکن پس از شکوفایی کامل به یک باشگاه بزرگ‌تر منتقل شد. در مورد اللهیار هم باید این اتفاق می‌افتاد و او یک سال دیگر در استقلال بازی می‌کرد اما یکی دو نفر در باشگاه می‌خواستند حتماً این انتقال هرچه سریع‌تر اتفاق بیفتد و در نهایت هم کار خود را انجام دادند اما این بازیکن به هیچ عنوان بازیکنی نیست که به صورت قرضی به تیمی دیگر برود و یک بازیکن فوق‌العاده است. او فقط نیاز به توجه ویژه یک مربی داشت تا این بازیکن را تحت حمایت کامل خود قرار بدهد که به شکوفایی کامل برسد. همه می‌دانند من به خاطر اللهیار با باشگاه جنگیدم و گفتم باید دو سال دیگر در استقلال بماند. این یک جنایت علیه یک استعداد فوق العاده است».

*برگشت به عقب

بازیکنی که در اواخر سال ۲۰۱۸ میلادی به انتخاب مجله گاردین جزو ۶۰ استعداد برتر دنیا قرار گرفت حالا در وضعیتی قرار گرفته که احتمالاً باید برگشت به عقب داشته باشد. تنها لحظه هیجان انگیز او در این انتقال شکست خورده بازی  هشت دقیقه ای مقابل رئال مادرید در آئودی کاپ بود و بس.

انتهای پیام/

برچسب‌ها