خراسان شمالی- فرماندار بجنورد گفت: اکنون در ساخت فضای آموزشی شهرستان یک و نیم درصد از میانگین استانی عقب هستیم که در شورای آموزش و پرورش مقرر شد فضای آموزشی شهرستان تقویت شود.

شهرستان بجنورد در ساخت فضای آموزشی از میانگین استانی عقب است
قدس آنلاین: گروه استانها- سمانه محمدزاده ثانی: غلامرضا عوض زاده در گفتگو اختصاصی با خبرنگار قدس آنلاین، درخصوص وضعیت راه های روستایی شهرستان و نامناسب بودن بسیاری از جاده های روستایی، اظهار داشت: متاسفانه مرکز استان در برخی حوزه ها وضعیت خوبی ندارد که یکی از اولویت های ما در کمیته برنامه ریزی شهرستان، تقویت راه های شهرستان در حوزه آسفالت است.
وی افزود: با توجه به اینکه امسال بخشی از ساخت و آسفالت راه از راه و شهرسازی در بودجه ۹۹ به اداره راهداری و حمل و نقل تفیض شده است، اولویت ها و نیازمندی ها را طی جلساتی رصد کرده ایم که در کمیته برنامه ریزی شهرستان در بودجه ۹۹ دیده شود.
وی به بازدید استاندار خراسان شمالی و سردار چمن از روستای پیربز اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با ورود قرارگاه خاتم انبیاء به حوزه راه ها و کمک استانداری، امیدواریم بخشی از راه های آن منطقه را پوشش دهیم.
وی در خصوص رویه فعالیت ادارات شهرستان نیز گفت: ادارات مرکز استان باید فعالترین ادارات استان باشند بخشی از ادارات ما متاسفانه عملکرد خوبی نداشتند که تغییراتی در این زمینه صورت گرفته و بخشی نیز در مرحله تغییر است.
عوض زاده اظهار داشت: باید تلاش شود تا سیستم اجرایی هماهنگ و منسجم در مرکز استان شکل بگیرد تا بتوانیم مطالبات مردم را در عرصه های مختلف پاسخ دهیم.
وی گفت: ادارات شهرستان به عنوان ادارات مرکز استان باید آن هویت و اجرایی و استقلال خود را حفظ کنند که در کمیته برنامه ریزی و شورای اداری شهرستان به مدیران کل تاکید شد در حوزه اجرایی شهرستان خود باید مدیران شهرستان نیز نقش آفرینی کنند و اگر در جایی که ادارات کل ورود پیدا می کنند قطعا با هماهنگی مدیر شهرستان باشد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص پتروشیمی خراسان و عدم بهره مندی مناسب مرکز استان از این مجتمع صنعتی در بحران ها بویژه در بحران اخیر کرونا گفت: در بحث شیوع کرونا که  بشدت نیازمند کمک صنایع بودیم ولی متاسفانه دریغ از یک تماس مدیرعامل کارخانه سیمان و مجتمع پتروشیمی خراسان.
وی ادامه داد: با بازدیدی که هفته گذشته از روستای خطاب در پشت کارخانه سیمان داشتیم این روستا دارای مشکلاتی همچون راه، آسفالت معابر و... است و با توجه به اینکه بخشی از آلایندگی این کارخانه، این روستا را تحت تاثیر قرار داده و این کارخانه می توانست برخی مشکلات اهالی این روستا را برطرف کند.
عوض زاده اظهار داشت: اکنون مجتمع پتروشیمی از بهترین آب های چاه های اهکی منطقه استفاده می کند ولی حساب های بانکی این مجتمع درخارج از استان است که مجتمع پتروشیمی می توانست منابع بانکی استان را تقویت کند وامیدواریم با تغییر مدیریت مردم استان بتوانند از منافع این مجتمع برخودار شوند.
وی همچنین در خصوص تاثیر کرونا بر اقتصاد بازار و وضعیت استان و شهرستان و تعطیلی اصناف و بازاریان گفت: شیوع کرونا در کشور بخشی از حوزه های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی ما را تحت تاثیر قرار داد بویژه در حوزه اقتصادی که با محدودیت فعالیت اصناف مواجه شدیم.
فرماندار بجنورد گفت: تعطیلی بازار در ایام پایانی سال ضرر هنگفتی را به اصناف در حوزه های مختلف وارد کرد که اکنون این خسارتها جمع بندی شده و به ستاد ملی کرونا در سطح کشور ارجاع داده شده است.
این مقام مسئول ادامه داد: اکنون در سطح شهرستان بجنورد ۸ هزار واحد کم خطر و هزار و ۱۶۰ واحد پرخطر وجود دارد که با شیوع کرونا واحدهای کم خطر با رعایت پروتکل بهداشتی اجازه فعالیت داشتند و صنوف پرخطر نیز هم اکنون تعطیل هستند.
وی در خصوص بافت فرسوده شهر نیز گفت: ۲۵۰ هکتار بافت فرسوده در بجنورد وجود دارد که روند احیاء آن خیلی کند بوده که در جلسه اخیر که با استاندار داشتیم قول دادند ظرف ۱۰ روز آینده جلسات مکرر در سطح استان و ملی در این زمینه برای سرعت بخشیدن به این موضوع داشته باشند تا تدابیری اندیشیده شود.
وی به مشکلات شهرک گلستان شهر اشاره کرد و گفت:در این شهرک  بیش از ۶ هزار خانوار ساکن هستند و با توجه به اینکه مشکلاتی در گلستان شهر وجود دارد قرار است با محوریت امور معاون عمرانی استانداری دبیرخانه ای شکل بگیرد تا بتوانیم بخشی از مشکلات این منطقه را حل کنیم.
این مقام مسئول افزود:  در حال حاضر عملیات اجرایی فاضلاب گلستان شهر در حال انجام است و هم اکنون ۱۱ کیلومتر از رینگ شمالی شهر بجنورد نیز برای تامین اب شهر انجام شده تا روستاهای حاشیه شهر مانند محمدعلی پهلوان و کلاته آذرسا و از آب اشامیدنی سالم سد شیرین دره برخوردار شوند.
عوض زاده ادامه داد: دستگاه های اجرایی بایستی به تعهدات خود در حوزه گلستان شهر عمل کنند و بصورت جدی دراین زمینه وارد شوند.
وی همچنین در پاسخ به خبرنگار ما در خصوص نقش سازمان های مردم نهاد درمشکلات و معضلات جامعه خصوصا در بحران اخیر کرونا چه میزان بوده است گفت:   سازمان های مردم نهاد همیشه در بحران ها و مسائل مختلف به کمک مردم و جامعه آمده اند  و همیشه در این بحران ها از مشارکت مردم استفاده شده و خوشبختانه در این مشکلات و بحران ها، اثرگزاری مردم از بخش دولتی هم بیشتر بوده است.
وی گفت: سازمان های مردم نهاد در بحث کرونا در تامین ماسک و الکل و توزیع بسته های غذایی مشارکت خوبی داشتند و در این زمینه ۷ و نیم میلیارد تومان توسط این تشکل ها برجمع اوری شد.
وی گفت: اکنون سازمان های مردم نهاد در حوزه استانی مجوز گرفته و در حال فعالیت هستند ودر حوزه شهرستان نیز اگر تقاضایی باشد ما نیز کمک خواهیم کرد تا ثبت شود.
فرماندار بجنورد در خصوص شعار سال ازسوی مقام معظم رهبری بعنوان جهش تولید گفت: خوشبختانه نگاه استاندار در حوزه اقتصادی نگاه خوبی است و تلاش ما این است بستراستان و شهرستان ها برای مشارکت بخش خصوصی اماده شود که یکی از کارهای ارزشمندی که در سطح استان صورت گرفته است ورود موسسه ملل بوده که قرار است در سطح استان ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کنند. ‌
وی در خصوص خسارت سیل سال گذشته نیز گفت: ۹۷۴ واحد در شهرستان بجنورد بر اثر سیل خسارت دیدند که اکنون ۷۱۷ واحد از آنان ساخته شده و ظرف چند روز آینده مابقی واحدها تکمیل خواهند شد.

برچسب‌ها