معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: پروژه جداسازی آب شرب از آب مورد استفاده در فضای سبز شهری در شهر مشهد با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه جداسازی آب شرب از آب خام در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، مهدی یعقوبی در حاشیه بازدید از روند فعالیت‌های عمرانی کلان پروژه جداسازی آب شرب از آب مورد استفاده در فضای سبز شهری در شهر مشهد، اظهار کرد: برای انجام این پروژه، مطالعات شبکه مستقل آبیاری فضای سبز از سال ۸۴ توسط شهرداری مشهد شروع و اجرای شبکه نیز از اواخر سال ۱۳۸۶ آغاز گردید، این پروژه شامل ۵۵ کیلومتر لوله‌گذاری اصلی در سطح شهر و ۴۷۰ کیلومتر طول شبکه توزیع یا نیمه اصلی است.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با همت و کار جهادی از ابتدای سال ۹۸ توسعه هرچه سریع‌تر این پروژه در دستور کار قرار گرفت و با تلاش متخصصان تا پایان سال گذشته ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی حاصل شده است.

وی بابیان اینکه طرح شبکه جداسازی آب شرب از خام، گام بزرگی در جهت توسعه شبکه آبیاری و بهره برداری موثر از ذخایر آب های موجود در شهر مشهد است، خاطرنشان کرد: تسریع در اجرای کامل این شبکه دستاوردهای فراوانی از جمله انتقال آب از شرق مشهد به سایر مناطق، توزیع عادلانه آب متناسب با سطح و نوع گونه، حذف تردد تانکر و کاهش ترافیک و آلاینده‌ها، کاهش هدررفت آب، مدیریت بهینه منابع آبی و امکان تزریق منابع آبی نامتعارف مثل پساب تصفیه خانه‌ها به شبکه جدا سازی را به همراه دارد.

یعقوبی افزود: با اجرای این پروژه بخش زیادی از آبیاری تانکری حذف خواهد شد و حدود ۱۳۰ میلیارد ریال صرفه جویی سالیانه در هزینه های جاری را به دنبال خواهد داشت.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: امید است با حمایت شورای اسلامی شهر مشهد این پروژه عظیم تا سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری کامل برسد به گونه‌ای که آبیاری فضای سبز شهر مشهد به طور کامل از محل منابع تجدیدپذیر تامین شود، چون این اقدام، گام بزرگی در راستای تحقق توسعه پایدار فضای سبز در کلان‌شهر مشهد، خواهد بود.

منبع: فارس

برچسب‌ها