۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
کد خبر: 703802

پس از ۲ ماه تعطیلی نماز جمعه به خاطر پیشگیری از شیوع کرونا، امروز نماز جمعه در شهرهای درگز، جوین، جغتای، کوهسرخ و حکم آباد استان خراسان رضوی برگزار شد.

نماز جمعه در پنج شهر خراسان رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، امام جمعه درگز مرکز این شهرستان در شمال خراسان رضوی در خطبه‌های نماز جمعه با تبریک سالروز ولادت حضرت امام حسن (ع) گفت: علت موفقیت نسبی ملت ایران در مقابله با کرونا در مقایسه با اروپا و آمریکا علاوه بر رعایت مسایل بهداشتی، توسل به ائمه (ع)، دعا و راز و نیاز به درگاه پروردگار و توجه به قدرت لایزال الهی است.
حجت الاسلام محمد حسین ایروانی افزود: از دیگر عبرت‌ها در دوران شیوع ویروس کرونا در جامعه، توجه به قدرت خداوند و این امر است که سپاس و شکر نعمت بر نعمت‌ها می‌افزاید و عدم شکرگزاری از نعمات خدا خواهد کاست.
وی همچنین با توجه به قرار گرفتن شهر درگز در دسته شهرهای با وضعیت سفید ادامه داد: باید از مردم برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و مسائل بهداشتی تشکر کرد و از مسوولان ستاد ملی مقابله با کرونا و مسوولان محلی شهرستان نیز که در این راستا خدمت کردند قدردانی نمود.

امام حمعه شهرستان جوین در غرب خراسان رضوی نیز گفت: کرونا آزمون الهی برای جامعه بشری بود که ملت ایران با همدلی از آن سربلند بیرون آمده است.
حجت الاسلام محمد تقی دلیری پور افزود: حضور کادر درمان و بهداشت در خط مقدم مقابله با کرونا، پیروی مردم از توصیه‌های وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا و رعایت بهداشت فردی از عوامل غلبه بر این بیماری بوده است.
وی ادامه داد: با شیوع بیماری کرونا زندگی برخی افراد جامعه  از نظر معیشتی دچار مشکل شده است که خیران و نیکوکاران در قالب رزمایش مواسات و همدلی به صحنه آمده و به محرومان و نیازمندان کمک می‌کنند.

امام جمعه جغتای مرکز این شهرستان در شمال غرب خراسان رضوی هم گفت: این بلا و گرفتاری برای مستکبران هشداری بود که بدانند که در برابر ویروس ناچیز، قدرت آنان کوچک و بی ارزش است.

حجت الاسلام علی اکبری موحدی پور با تشکر از تلاشگران عرصه سلامت و همه دستگاه‌هایی که در مقابله با کرونا ایفای نقش می‌کنند افزود: از شهروندان نیز که با رعایت دستورات بهداشتی به خوبی نقش آفرینی کردند تا وضعیت سفید حاصل شود و همچنین از کسبه و مالکانی که با کاهش یا بخشش اجاره بها به نوعی در کمک مومنانه شرکت جستند باید تشکر شود.

وی ادامه داد: از رهبر معظم انقلاب نیز که در این مقطع حساس با فرمایشات خود به جامعه آرامش بخشیدند تشکر ویژه می‌کنیم و از مردم هم می‌خواهیم همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا وضعیت سفید ادامه داشته و شهرهای بیشتری شامل این وضعیت شوند.

امام جمعه شهرستان کوهسرخ در غرب خراسان رضوی نیز گفت: خدا را شکر می‌کنیم که با کاهش این بلای مدرن وضعیت سفید در این شهرستان اعلام شد و این شهر نخستین نماز جمعه پس از کرونا را تجربه کرد که این افتخاری برای مردم نجیب شهر ماست.

حجت الاسلام محمود رضایی تولایی افزود: درک صحیح بلا، صبر و شکیبایی، مواسات و نیکوکاری، استغفار و رعایت بهتر و بیشتر بهداشت فردی و اجتماعی از جمله آثار کرونا بود.

وی ادامه داد: نظام آفرینش یک نظام زیباست و ما در نظام آفرینش هیچ شر مطلق نداریم، بلا برای ظالم موجب تهدید، برای انسان مومن امتحان، برای انبیا درجه و برای اولیای خدا کرامت است.

امام جمعه حکم آباد در شهرستان جوین خراسان رضوی هم با اشاره با سال جهش تولید گفت: حمایت از تولید کنندگان و رفع قوانین دست و پاگیر جهش تولید را شتاب می‌بخشد.
حجت الاسلام علی اصغر ابراهیمی با بیان اینکه کارگران نقش موثر در رونق و جهش تولید ملی بر عهده دارند افزود: باید نسبت به آموزش، امنیت شغلی و بیمه جامعه کارگری اهتمام بیشتری شود.

به گفته مسوولان برگزاری نماز جمعه در شهرهای یاد شده حضور مردم در نخستین جمعه پس از کرونا فراتر از انتظار بود و نمازگزاران با ماسک و دستکش و سجاده شخصی در نماز حاضر شدند.

برگزاری نمازجمعه از نهم اسفند پارسال به خاطر پیشگیری از شیوع کرونا در شهرهای خراسان رضوی تعطیل شده بود که با اعلام وضعیت سفید در شهرهای یاد شده توسط ستاد مقاله با کرونا، نخستین نماز جمعه پس از شیوع این ویروس در این شهرها برگزار شد. 

قبل از شیوع ویروس کرونا نماز جمعه در ۵۳ شهر استان خراسان رضوی برگزار می‌شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها