۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۴:۲۵
کد خبر: 703838

دراطراف آبشار لاتون درختان آلو، به، گلابی، گردو، فندق، سیب وحشی و آلوچه در فصول مختلف سال دیده می‌شود. از تنوع جانوری اطراف آبشار لاتون نیز می‌توان به گرگ، خرس، جوجه تیغی و راکون اشاره کرد.

لاتون، بلندترین آبشار ایران (+عکس)

به گزارش قدس آنلاین، آبشار لاتون به شماره ثبت ملی ۶۴۵ که در لیست میراث طبیعی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است، با ۱۰۵ متر ارتفاع در ۱۵ کیلومتری جنوب شهرستان مرزی بندر آستارا در استان گیلان و ۶ کیلومتری روستای کوته کومه بخش لوندویل آستارا قرار دارد.

این آبشار زیبا و چهار فصل کشور از لحاظ ارتفاع، مرتفع‌ترین آبشار ایران است. مسیر آبشار لاتون از روستای زیبای کوته کومه آغاز می‌شود و ۵ ساعت کوهپیمایی دارد. در مسیر آبشار لاتون تپه‌های جنگلی و رودخانه‌ای که منبع آن آبشار لاتون است دیده می‌شود.

انتهای مسیر منتهی به آبشار لاتون وخصوصا ما بین دو آبشار ۱۰۵ و ۶۵ متری نیز دارای پرتگاه‌های خطرناک و مرگباری است. دراطراف آبشار لاتون درختان آلو، به، گلابی، گردو، فندق، سیب وحشی و آلوچه در فصول مختلف سال دیده می‌شود. از تنوع جانوری اطراف آبشار لاتون نیز می‌توان به گرگ، خرس، جوجه تیغی و راکون اشاره کرد.

برچسب‌ها