سیدمجید بنی‌فاطمه گفت: ویروس کرونا هیأت‌های مذهبی را تعطیل نکرد بلکه بُعد اجتماعی و کمک‌رسانی آنها را احیا کرد و موجب فعالیت بیشتر آنان شد.

 کرونا هیأت‌ها را تعطیل نکرد بلکه بُعد اجتماعی‌شان را احیا کرد

قدس آنلاین: سیدمجید بنی‌فاطمه شب گذشته جمعه ۱۹ اردیبهشت‌ماه با حضور در برنامه چراغانی شبکه سه سیما که به مناسبت میلاد امام حسن (ع) روی آنتن رفت، با بیان اینکه در این چند ماه اخیر در هیأت‌های مذهبی جلسه برگزار نشد اما نوع دیگری از فعالیت‌ها آغاز شده است اظهار داشت: امسال تفاوت در این است که افراد هیأتی به جای برگزار کردن مراسم‌های مذهبی در حوزه اجتماعی و کمک به نیازمندان وارد شده‌اند.

وی اضافه کرد: در و دیوار حسینیه‌ها و مساجد برگزارکننده، مراسم‌های مذهبی و نماز جماعت، اینقدر نام و ذکر اهل بیت علیه السلام و خداوند را شنیده‌اند، دارای انرژی شده‌اند و زمانی که فردی در این فضا حضور پیدا می‌کند در معرض این انرژی قرار می‌گیرد.

بنی فاطمه با اشاره به اینکه جوانان امروز به دنبال یک آرامش گمشده هستند و آن را در ارتباط با خدا پیدا می‌کنند تصریح کرد: ماه مبارک رمضان بهترین زمان برای به دست آوردن این ارتباط با خداوند است. شیوع ویروس کرونا موجب تعطیلی بسیاری از مراکز و اذیت شدن مردم شد اما ثمرات دیگری نیز برای ما داشت به طور مثال هیأتی‌ها فهمیدند که صرفاً هیأت رفتن مهم و کافی نیست بلکه در درون خود باید به دنبال ذکر و خلوت باشند.

این مداح اهل بیت علیه‌السلام اضافه کرد: امروز تمام دنیا به خداوند روی آورده‌اند زیرا چاره دیگری ندارند. خدا در ماه مبارک رمضان به دنبال یک لبیک ماست تا توبه‌مان را قبول کند و دست نوازش خود را به بر سر ما بکشد.

وی با اشاره به فعالیت‌های خیرخواهانه و اجتماعی هیأت‌های مذهبی که این روزها در کشور گسترش یافته است گفت: خیریه هیأت ریحانةالحسین سلام الله علیها از گذشته فعال بود اما امسال فعالیت خود را گسترده‌تر کرده است. هیأت ما نیز مانند دیگر هیأت‌های دیگر در میدان کمک‌رسانی به مردم وارد شده است.

بنی‌فاطمه با اشاره به اینکه نحوه فعالیت‌های هیأتی‌ها در این ایام مشابه زمان دوران دفاع مقدس است و هرکس آن زمان را درک نکرده است، می‌تواند با مشاهده شرایط امروز، ایثار و الفت آن زمان را مشاهده کنند گفت: ویروس کرونا هیأت‌های مذهبی را تعطیل نکرد بلکه بُعد اجتماعی و کمک رسانی آن‌ها را احیا کرد و موجب فعالیت بیشتر آنان شد.

این مداح اهل بیت علیه‌السلام تصریح کرد: این روزها جلسات مذهبی هیأت‌ها، در قالب فضای مجازی برگزار شد اما هیأت ما به دلیل مشکلی که برای صدای من ایجاد شده بود، جلسه نداشت که الحمدلله این مشکل برطرف شده است.

وی با اشاره به فرارسیدن میلاد امام حسن علیه السلام تصریح کرد: بسیاری از شاعران، مداحان، سخنرانان و مردم حاضر در مساجد و هیأت‌ها، امروز بعد از دعا برای ظهور امام زمان (عج) یک آرزو دارند که هر چه زودتر بتوانند در قبرستان بقیع با نابودی وهابیت حرم بسازند.

بنی‌فاطمه با اشاره به خاطره‌ای از دوران نوجوانی‌اش خاطرنشان کرد: در آن زمان مادرم در ماه رمضان به من می‌گفت، برای افطار نان تهیه کن که به نانوایی مراجعه می‌کردم بعد از دریافت نان اعلام می‌شد که نان را مهمان امام حسن علیه السلام هستیم که نشان از کریم بودن ایشان داشت و این در ذهن بسیاری از مردم این کشور جای گرفته است. همه امامان کریم هستند اما کرامت امام حسن علیه السلام در میان همه آن‌ها شاخص است.

این مداح اهل بیت علیه السلام در پایان خاطرنشان کرد: نقل است که به امام حسین علیه السلام عرض شد، منزل قارون ۴۰ در داشت که هرکس هرکدام از این درها را می‌زد، یک کمک به او می‌شد مثلاً در اول نان می‌دادند، در دوم آب، در سوم تا چهلم هم به این شکل بود که امام حسین علیه السلام فرمودند کریم کسی است که در همان در اول تمام نیازهای فرد را برطرف کنند تا نیازی نباشد درهای دیگر را هم بزند که برادرم امام حسن علیه السلام اینگونه بود.

برچسب‌ها