رئیس‌جمهور سابق آمریکا در شدیدترین انتقاد خود از دولت کنونی، واکنش «دونالد ترامپ» به بحران کرونا در این کشور را «فاجعه مطلق» خواند.

اوباما واکنش ترامپ به بحران کرونا را «فاجعه مطلق» خواند

قدس آنلاین: فارس نوشت: «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت پاسخ دولت ترامپ به همه‌گیری کووید-۱۹، «فاجعه پرهرج‌ومرج مطلق» بوده است. وی همچنین ساکن فعلی کاخ سفید و متحدانش را به تشدید تنش‌های «قبیله‌ای» در سراسر کشور متهم کرد که به گفته او همین مسئله، مانع تلاشها برای کاهش تعداد کلی مبتلایان در آمریکا شده است.

به گزارش روزنامه «دیلی میل»، «یاهو نیوز» به صوت این تماس اینترنتی اوباما با مقامات دولت سابق آمریکا دست یافته است. وی در شدیدترین انتقادی که تاکنون از جانشین خود کرده، گفت: چیزی که ما با آن در جنگ هستیم، همین گرایش‌هاست که مدتهاست ادامه یافته و بر اساس آنها، خودخواه بودن، قبیله‌ای بودن، متفرق بودن و سایرین را مثل دشمن دیدن در زندگی آمریکایی تقویت کرده است. 

وی افزود: و البته این روندی است که در سطح جهان هم شاهد آن هستیم. و همین مسئله یکی از دلایلی است که باعث شده واکنش به این بحران جهانی ضعیف و مبهم باشد.

اوباما در ادامه دلیل حمایت خود از «جو بایدن»، نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و رقیب ترامپ را اینطور بیان کرد: به همین خاطر، من به هر حال، قصد دارم هر چقدر زمان لازم باشد صرف کنم و هر چقدر بتوانم برای جو بایدن تلاش کنم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها