مقامات کره جنوبی در پی افزایش مجدد تعداد مبتلایان جدید کرونا و به رغم بازگشایی‌های اخیر، دستور تعطیلی ۳۰ روزه دیگری را برای "کافه‌ها و اماکن تفریحی سرپوشیده" در سراسر کشور صادر کردند.

محدودیت‌های کرونایی در کره جنوبی دوباره برقرار شد

به گزارش ایسنا، در حالی که اخیراََ با کاهش چشمگیر موارد جدید ابتلا به کروناویروس در کره جنوبی کسب و کارها بازگشایی شده بودند، کشف ۱۳ مورد ابتلای جدید، مقامات را بر آن داشت تا دستور تعطیلی این دست از مراکز تفریحی را در سراسر کشور تا ۳۰ روز دیگر صادر کنند.

همه این ۱۳ نفر با فردی در ارتباط بودند که در پنج کافه و تفریحگاه سرپوشیده در سئول حضور پیدا کرده بود.

معاون وزیر بهداشت کره جنوبی در نشست خبری روز گذشته (جمعه) با بیان این که احتمالا موجی دیگر از شیوع در این کشور وجود خواهد داشت، اعلام کرد: این شیوع در فضاهای بسته و شلوغ صورت گرفته است. انتقال بدون منبع شناخته شده عفونت می‌تواند منجر به عفونت گسترده خوشه‌ای شود و به همین دلیل دولت نمی‌تواند اقدامات محافظتی خود را کاهش دهد.

مرد مورد نظر و آلوده هنگام مراجعه به این مراکز تفریحی، هیچ علامتی از بیماری نداشته است. تست کرونای وی سرانجام روز چهارشنبه مثبت اعلام شده و در بیمارستان "سوون"، شهری در جنوب سئول بستری شده است.

مقامات بهداشتی تخمین زده‌اند که او ممکن است در مدتی که بیرون از خانه و در این مناطق بوده، با بیش از ۱۵۰۰ نفر در تماس بوده باشد. مقامات شهری هم‌اکنون در حال استفاده از فیلم‌های دوربین‌های مدار بسته و کارت‌های اعتباری برای شناسایی بازدیدکنندگان این مراکز بوده و این افراد را به خود قرنطینگی و گزارش بلافاصله‌ی هر گونه علائم کرناویروسی به بیمارستان‌های محلی تشویق می‌کنند.

مقامات کره جنوبی اخیراََ با کاهش موارد جدید ابتلا به بیماری کووید-۱۹ به مکان‌های مذهبی، موزه‌ها، اماکن تفریحی و کافه و رستوران‌ها اجازه داده بودند که فعالیت‌های خود را مجدد از سر بگیرند. هم‌چنین دبیرستان‌های این کشور از هفته آینده شروع به بازگشایی می‌کنند و مدارس راهنمایی نیز به تدریج در طول ماه مه بازگشایی می‌شوند.

با این حال، کره جنوبی گفته است که در صورت بروز موارد جدید ابتلا، دوباره به عقب بازگشته و محدودیت‌ها را اعمال می‌کند.

در حالی که در اواخر ماه فوریه و اوایل ماه مارس تعداد موارد ابتلا به کروناویروس در کره جنوبی به اوج خود رسیده بود، وزارت بهداشت این کشور برای انجام برنامه "ردیابی تماس" و برقراری تماس با همه افرادی که در مکان‌هایی بودند که افراد مبتلای تایید شده در آنجاها حضور داشته‌اند، سخت تلاش کرد. طبق این برنامه با استفاده از ترکیبی از مصاحبه‌ها و نظارت‌هایی به کمک تلفن‌های همراه، هر کسی که در مجاورت این بیماران و همسایگان آن‌ها قرار داشت، مورد آزمایش گسترده کروناویروس قرار گرفت و همه به خود قرنطینگی تشویق شدند.

بنا بر گزارش نیوزویک، طبق آمارهای مجله آتلانتیک، با انجام این برنامه طی دو هفته اول مارس، موارد جدید روزانه‌ی ابتلا به کرونا در کره جنوبی از ۸۰۰ مورد به کمتر از ۱۰۰ مورد کاهش یافت.

تاکنون ۱۰ هزار و ۸۴۰ نفر در کره جنوبی به بیماری کووید-۱۹ ناشی از کروناویروس جدید مبتلا شده‌اند که از این میان ۲۵۶ جان خود را از دست داده و ۹۵۶۸ نفر بهبود یافته‌اند اما مقامات این کشور پیش‌بینی افزایش و رشد مبتلایان را در روزهای اخیر داشته‌اند.

انتهای پیام

برچسب‌ها