دادستان عمومی و انقلاب مشهد در واکنش پیرامون افزایش قیمت خودرو گفت: دادستانی مشهد آمادگی دارد هر گزارشی را در خصوص گرانی خودرو بررسی و رسیدگی کند.

واکنش دادستان مشهد در مورد افزایش قیمت خودرو

به گزارش قدس آنلاین،   محمدحسین درودی گفت: دلالان با ورود به سایتهای شبکه اینترنت و اپلیکیشن‌های مجازی ظرف چند هفته اخیر مسبب افزایش قیمت خودروها در بازار شده‌اند لذا دادستانی این موضوع را رسیدگی می‌کند.
وی افزود: گرچه تاکنون شکایتی پیرامون گرانی خودرو به دادستانی مشهد گزارش نشده اما بطور حتم این موضوع در دستور کار قرار خواهد گرفت تا نحوه قیمت‌گذاری خودرو در سایتهایی مانند دیوار و شیپور بررسی شود. 

دادستان عمومی و انقلاب مشهد ادامه داد: دستگاه قضایی در خصوص گرانی نرخ خودرو حساس شده و نظارتهای خود را بیشتر می‌کند.

وی گفت: با توجه به تأکید رییس قوه قضاییه، دادستانی مشهد آمادگی دارد هر گزارشی در خصوص گرانی خودرو را رسیدگی کند.

مدیرعامل شرکت طراحی مهندسی و تأمین قطعات ایران خودرو (ساپکو) در شرق کشور نیز پیشترگفته بود: افزایش قیمت خودروی داخلی در سال جاری ربطی به قطعه سازان و قیمت آن در کارخانه ندارد بلکه داد و ستد مردم در بازار قیمت آن را افزایش داده است.

سهیل داورپناه افزود: تعطیلی ماه گذشته به دلیل شیوع کرونا معاملات خودرو توسط مردم از طریق سایت‌های اینترنتی یا موارد دیگر را کاهش نداد و همین معاملات علت اصلی افزایش قیمت خودرو است.

وی ادامه داد: قیمت خودروهای ساخت شرکت ایران خودرو به هیچ وجه تغییری نداشته و به همان قیمت قبلی از کارخانه به بازار عرضه می‌شود.

مدیرعامل شرکت طراحی مهندسی و تأمین قطعات ایران خودرو (ساپکو) در شرق کشور گفت: اختلاف قیمت خودرو بین کارخانه و بازار از مدتها پیش وجود داشته و داد و ستدها نیز قیمت خودرو را افزایش می‌دهد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها