کنگره مردمی یمن با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، با هر گونه تلاش یا اقدامی که به اتحاد کشور لطمه بزند یا به دنبال تجزیه آن توسط هر طرفی باشد، همواره مخالف بوده و هست.

کنگره مردمی یمن: اتفاقات جنوب طرح ائتلاف عربی برای تجزیه کشور است

به گزارش قدس آنلاین ، به نقل از سایت شبکه المیادین، این کنگره در بیانیه خود آورده است، آنچه در استان‌های جنوبی یمن رخ می‌دهد بیانگر واقعیت پروژه‌هایی است که کشورهای عضو ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان و امارات تصویب کرده و از آنها حمایت می‌کنند. آنچه رخ می‌دهد در چارچوب طرح‌های تجزیه یمن و تلاش برای ایجاد کانتون‌های (تقسیمات کشوری) درگیر و متخاصم برای تحقق اهداف استعمار جدید قرار دارد.

در این بیانیه آمده است، طرح‌های ائتلاف متجاوز در استان‌های جنوبی یمن به دست نیروها و مزدوران جدید یمنی اجرایی می‌شود و یمن، مردم، وحدت، حاکمیت و استقلال آن را هدف قرار می‌دهد.

کنگره مردمی یمن تأکید کرد، هر گونه تلاش یا اقدامی را که به اتحاد کشور لطمه بزند یا به دنبال تجزیه آن توسط هر طرفی باشد، همواره رد می‌کند. اقدامات نیروهای مورد حمایت ائتلاف متجاوز و استعمارگران جدید تلاشی آشکار بوده و هدفش تجزیه وحدت کشور است.

این کنگره اعلام کرد، مردم استان‌های جنوبی امروز بهای حماقت‌هایی را می‌پردازند که مزدوران یمنی مرتکب می‌شوند و نیروهای اشغال‌گر و مزدوران آنها مسؤول عواقب اقداماتشان و تأثیر این اقدامات بر زندگی مردم هستند.

کنگره مردمی یمن در بیانیه خود تأکید کرد، همواره مدافع وحدت یمن خواهد بود که متعلق به تمامی آحاد ملت یمن بوده و هست.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها