مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره بنیاد بین المللی آبشار عاطفه هابا بیان اینکه برای اولین بار در ایران بعد از ۴۰ سال نشست موسسات خیریه جهان اسلام توسط آبشار عاطفه ها برگزار می شود، گفت:کمک خیرین در سال ۹۸ به آبشار عاطفه ها ۱۵۰ میلیارد تومان بوده است.

نشست موسسات خیریه جهان اسلام در مشهد برگزار می شود

به گزارش قدس آنلاین، «محمد جواد فولاد» امروز  در مراسم رزمایش مومنانه طرح آل یاسین بنیاد بین المللی خیریه آبشار عاطفه ها که در محل مهدیه مشهد برگزار شد؛ ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) بیان کرد: ۱۹ سال پیش در چنین روزی در جوار ملکوتی امام رضا (ع)  بنیاد بین المللی آبشار عاطفه ها آغاز به کار کرد و امروز بیستمین سالگرد تاسیس این بنیاد است.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره بنیاد بین المللی آبشار عاطفه هاافزود:  پاسخگویی به مطالبات محرومین که دغدغه امام راحل در دهه اول انقلاب و سپس رهبر معظم انقلاب به عنوان پرچم دار بعد از امام راحل بود و ما بر اساس تکلیف در اطاعت از ولایت در این مسیر گام برداشتیم و گسترش و توسعه فعالیت های این بنیاد کار شخص خاصی نبوده بلکه به برکت امام هشتم (ع) بوده است.

وی اظهار داشت: امروز بنیاد بین المللی آبشار عاطفه ها با ۶۰۰ شعبه و ۴۵۰۰ پرسنل در سراسر ایران  به جامعه هدف خدمت می کند، همچنین جمعیت بالغ بر ۲۵۰ هزار  نفر تحت پوشش این مجموعه قرار گرفته است.

فولاد با بیان اینکه تا کنون حدود ۳۷۰ هزار خیر ثابت عضو بنیاد بین المللی آبشار عاطفه ها هستند که به عشق امام رضا (ع) به صورت ماهیانه در خدمت این مجموعه هستند؛ افزود: مشهد مقدس به عنوان یک نقطه عطف و به عنوان یک پایه در جهت فقر زدایی در کشور به عنوان یک پایلوت برگ قرار گرفته است.

وی بیان کرد: ما در امانت داری خالصانه و صادقانه در راه این انفاق برای  رساندن به مقصود تلاش کردیم تا هیچ گاه خطایی صورت نگیرد و آنچه که ‌مسلم است از راه افتادن رزمایش مومنانه بنیاد عاطفه ها ما نیز در انجام فضیلت بزرگ به دنبال ثواب بودیم تا به نحو شایسته این خدمت را انجام دهیم.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره بنیاد بین المللی آبشار عاطفه ها گفت: این مجموعه هم گام با دیگر نهادها و موسسات امروز دومین ‌گام این رزمایش را اجرا می کند  تا این بسته ها به جامعه هدف توزیع شود.

وی با بیان اینکه با کار پژوهشی صورت گرفته در بحث خیریه ها توسط این مجموعه نشان داد که موسسات خیریه ما پیشتاز عمل خیر در جمهوری اسلامی ایران هستند و تجربیات ما می تواند اثر گذار باشد؛ افزود: از این رو با هماهنگی وزارتخانه های مختلف، برای اولین بار در ایران بعد از ۴۰  سال نشست موسسات خیریه جهان اسلام توسط آبشار عاطفه ها برگزار و تبادل میان موسسات بین اللمللی در داخل ایران با کشور های مختلف صورت گیرد که ماحصل این نشست به طور قزع انتقال تجربیات فی مابین در جهت فقرزادیی و محرومیت زدایی در جهان قرار می گیرد.

فولاد با اشاره به برگزاری این نشست در سال ۹۹ به عنوان الگوی موثری از جمهوری اسلامی برای کشورهای جهان بعد از مصوب شدن، گفت: با برگزاری این نشست نحوه جهادی عمل کردن و خدمت گذاری، در کاهش آسیب های اجتماعی، کاهش فقر، رفع مشکلات مفاسد و غیره، می تواند به دیگر کشورها منتقل شود و آنها بتوانند در کشورهای خود این الگو را پیاده سازی نمایند.

وی بیان کرد: این مجموعه که به عنوان یک موسسه خیریه در کشور فعالیت می کند، اعتماد سازی را در جامعه ایجاد کرده است و روز به روز به جماعت هدفمان افزوده می شود و هر تعداد جامعه هدف افزایش پیدا می کند جمعیت خیرین ما نیز جدب و به کمک های خزانه و این مجموعه افزوده می شود.

مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره بنیاد بین المللی آبشار عاطفه ها اظهار داشت: بنیاد بین المللی آبشار عاطفه ها آماده پذیرش و خدمت گزاری در مباحث درمان، کارافرینی، آذوقه، ورزشی، فرهنگی، مذهبی و آموزشی خانواده با استفاده از کارشناسان مجرب است.

وی در خصوص اعتبار اختصاص داده شده از طرف خیرین به بنیاد بین المللی آبشار عاطفه ها؛ گفت: در سال ۹۸، ۱۵۰ میلیارد تومان از طرف خیرین به این موسسه برای کمک به جامعه هدف ما کمک شده است.

فولاد بیان کرد: در حال حاضر فعالیت بنیاد در کشور عراق در بحث موکب ها شروع شده است و در کشورهای دیگر نیز برنامه ریزی هایی صورت گرفته است و در حال حاضر با موسسات خیریه جهان برای انتقال تجربیات یکدیگر ارتباط برقرار کرده ایم.

 مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی نیز   در حاشیه این مراسم ضمن تبریک ولادت باسعادت امام حسن مجتبی (ع) و بیستمین سالگرد تاسیس بنیاد بین المللی آبشار عاطفه ها؛ اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصت معتنمی برای شناخت، اصلاح و نگاهی به عملکرد اعمال ما است.

«سید حمید موسوی» بیان کرد: وجود مجموعه های خیریه ای چون آبشار عاطفه ها موجب می شود تا فرد ادای دین نسبت به هم نوعان خود داشته داشته باشد چرا که ما در جامعه ای زندگی می کنیم که دچار گرفتاریهای عدیده ای است و دولت ها به تنهایی قادر به کمک مردم نیست و نیاز به وجود چنین مجموعه ها ضروری به نظر می رسد.

وی افزود: آبشار عاطفه ها بعد از ۲۰ سال کارنامه درخشانی از خود نه تنها در مشهد بلکه در حوزه بین المللی به جا گذاشته است و نیت خالص و خیر این مجموعه موجب پیشرفت آن بوده است.

موسوی اظهار داشت: ما در خراسان رضوی بیش از هزار سازمان مردم نهاد داریم که این مجموعه یکی از این سازمان ها است که توانسته در سطح بین المللی اثر گذار باشد.

وی افزود: با توجه به این که بیماری کرونا در کشرهای جهان شیوع پیدا کرده است و تبعات اقتصادی و درمانی را به همراه داشته است، اما میزان تلفات در کشور ما که با تحریم و مشکلات اقتصادی مواجه هستیم کمتر بوده است.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی در ادامه بیان کرد: پیش بینی شده است در شب های قدر در مشهد و سایر شهرهای استان محل هایی برای برگزاری مراسمات عمومی در نظر گرفته شود، این فضاها باید روباز باشد که در مشهد ۲۲ نقطه در سطح شهر برای شب های قدر پیش بینیی شده است.

منبع: شبستان

برچسب‌ها