مدیر کل فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: سیستم‌های کمک ناوبری جدید و مدرن برای ایجاد تقرب دقیق پرواز خریداری شد و در اختیار فرودگاه مشهد قرار گرفته ‌است.

فرودگاه مشهد به سیستم‌های کمک ناوبری مدرن مجهز شد

به گزارش قدس آنلاین، محمود امانی افزود: این سیستم ساخت کشور نروژ است و یکی از بهترین سیستم‌های کمک ناوبری تقرب دقیق به شمار می‌رود.
وی ادامه داد: ارزش این سیستم ۱۴۰ میلیارد ریال است.
وی گفت: فرودگاه مشهد پیش از این نیز به سیستم کمک ناوبری مجهز بود اما با برنامه‌ریزی صورت گرفته سیستم فعلی پیشرفته‌تر است و جایگزین دستگاه‌های قبلی می‌شود.
ضدعفونی مستمر
مدیرکل فروگاه‌های خراسان رضوی همچنین از ضد عفونی مستمر فرودگاه مشهد خبر داد و افزود: این فرودگاه به عنوان یکی از پایانه های پر تردد مسافری هوایی از ابتدای شروع بحران کرونا در کشور، با اتخاذ تدابیر و تمهیدات امنیتی و بهداشتی، تلاش مضاعف برای جلوگیری از شیوع این ویروس انجام داده‌است.
وی ادامه داد: اختصاص بیش از ۱۰ هزار لیتر محلول گندزدا شامل پودر پرکلرین، آب ژاول صنعتی، آب ژاول معمولی و گاز کلر برای ضد عفونی کردن و گند زدایی محوطه، معابر، پایانه‌ها و پروازها از جمله این اقدامات است.
وی گفت: همچنین برای جمع‌آوری پسماند شرایط سخت‌گیرانه‌ای اعمال می‌شود و فرآیند تب سنجی و غربالگری مسافران و کارکنان در گیت های ورودی و خروجی به وسیله دستگاه های دیجیتال و اسکنرهای حرارتی، توسط کارکنان مرکز بهداشت استان و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال انجام است.
امانی افزود: جمع آوری و تعطیلی تسهیلات رفاهی عمومی پر ریسک نظیر آبسردکن‌ها، اتاق‌های سیگار، مجموعه تشریفات فرودگاه، کافی شاپ‌ها، رستوران‌ها و مسجد بهمن نیز از دیگر اقدامات است.
وی ادامه داد: این اقدامات تا پایان بحران کرونا در فرودگاه مشهد بطور جدی و مسمتر ادامه خواهد داشت.
فرودگاه ۵۴۰ هکتاری شهید هاشمی نژاد مشهد پس از فرودگاه مهرآباد تهران دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرت‌ها تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی در آن انجام می‌شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها