بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و احتمال ایجاد رواناب و سیلابی ‌شدن مسیل‌ها از عصر دوشنبه در مناطق مختلف خراسان رضوی آغاز شده و تا پایان هفته جاری ادامه می‌یابد.

بارش‌های سیلابی در خراسان رضوی آغاز می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: این بارش‌ها از شمال غرب استان آغاز می‌شود و به تدریج بیشتر مناطق خراسان رضوی را فرا می‌گیرد که بیشترین حجم بارش برای روز سه‌شنبه هفته جاری پیش‌بینی شده است. 

آیدا فاروقی افزود: بارش‌های رگباری پیش‌بینی شده  همراه با افزایش وزش باد و رعد و برق و جاری شدن رواناب خواهد بود.

وی ادامه داد: برای امروز در بیشتر مناطق استان بویژه نواحی مرتفع و شمال غرب خراسان رضوی احتمال رگبار پراکنده باران همراه با افزایش ابر و شدت گرفتن وزش باد  پیش‌بینی شده است. 

وی با اشاره به کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوای خراسان رضوی در روز سه‌شنبه هفته جاری گفت: بیشینه دمای هوای امروز مشهد ۲۸ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده که برای فردا با یک درجه افزایش به ۲۹ درجه می‌رسد و روز سه‌شنبه با افت محسوس به ۱۹ درجه کاهش خواهد یافت.

فاروقی افزود: روز چهارشنبه هفته جاری در مشهد و بیشتر نقاط استان خراسان رضوی شاهد افزایش دما نسبت به روز قبل از آن خواهیم بود.

قوچان با کمینه دمای هوای ۹ درجه سلسیوس و مه‌ولات با بیشینه دمای هوای ۳۲ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها