رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی مباحث جامعه شناسی و اجتماعی متأثر از کرونا را دغدغه مطالعاتی اساتید این دانشگاه در ایام قرنطینه عنوان کرد.

مباحث اجتماعی پسا کرونا، دغدغه مطالعاتی اساتید دانشگاه علوم اسلامی رضوی

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن وحدتی شبیری، به دستاوردهای دانشگاه علوم اسلامی رضوی در دوران قرنطینه و پرداختن به موضوعات پژوهشی که دغدغه جامعه امروز است اشاره کرد.

وی به ارتباط مجازی اساتید این دانشگاه با دانشجویان خود اشاره داشت و دنبال کردن مباحث آموزشی را دغدغه دانشجو و استاد دانشگاه علوم اسلامی رضوی عنوان کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین وحدتی شبیری ایام قرنطینه را فرصت مغتمی برای پرداختن به موضوعات علمی و پژوهشی دانست و گفت: به همت اساتید این دانشگاه مطالعات علمی خوبی با محوریت دوران پسا کرونا از منظر جامعه شناسی که بخشی از دغدغه های تولیت  آستان قدس رضوی را شامل می شد، صورت گرفت.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی همچنین به مطالعات صورت گرفته در ارتباط با مسئله‌های امروز مرتبط با کرونا از منظر اقتصاد، حقوق و فقه اشاره کرد و فعال کردن طرح فقه پزشکی را یکی از دستآوردهای ایام قرنطینه برای دانشگاه علوم اسلامی رضوی عنوان کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین وحدتی شبیری هم‌افزایی این دانشگاه با سازمان فرهنگی و بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در حوزه فرهنگی را دستآوردی دیگر عنوان کرد و گفت: در حال حاضر درس تفسیر نخبگانی توسط اساتید دانشگاه برای پخش از صدا و سیما در حال ضبط است.

وی در ادامه به جایگاه معلم در دین اسلام اشاره کرد و تراوش تفکر شهید مطهری و جاری شدن آن بر قلم وی را باعث زدودن خلاء‌های اعتقادی و فرهنگی از جامعه عنوان کرد.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی از شهید مطهری به عنوان روحانی طراز اول انقلاب یاد کرد و گفت: این شهید والا مقام پا جای پای پیامبر(ص) گذاشت و آنجا که برای کودکان نیاز بود با همه علم و دانشی که داشت «داستان راستان» را نوشت و بنا به مادی‌گرایی برخی انسان‌ها به «علل گرایش به مادی گرایی» پرداخت و بنا به شبهات مطرح در جامعه «عدل الهی» را به تحریر در آورد و با شجاعت از واقعیت دین مبین اسلام دفاع کرد.

وی با تأکید به نقش روحانیون در تبیین مسائل روز جامعه برای عموم مردم گفت: شهید مطهری اگر در زمان حاضر می‌زیست، پرداختن به تبیین نظریه‌های پایه بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری از دغدغه‌های وی قرار می‌گرفت و ما روحانیون می‌بایست در این خصوص به راه و منش این شهید بزرگوار تاسی بجوییم.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین برخی از انحرافات موجود در جامعه پرداخت و گفت: زمان حاضر دوران حوادث است و آن کس که آگاه به زمان خود باشد تحت تأثیر شرایط قرار نمی گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین وحدتی شبیری تأکید کرد: آنچه به عنوان بخشی از وظایف روحانیون در جامعه امروز مطرح می شود، تبیین و تحلیل نگاه درست به مسائل اعتقادی و دینی است.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام /

برچسب‌ها