۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
کد خبر: 704093

بوشهر- بیمارستان ۵۶ تخت خوابی امام هادی شهرستان «دیر» در ۲۶ اردیبهشت سال ۱۳۹۶ به دست وزیر بهداشت و درمان وقت به بهره‌برداری رسید اما از زمان افتتاح تاکنون به دلیل کمبودهایی که در بخش‌های مختلف به‌ویژه تأمین نیروی متخصص دارد با فرازوفرودهای بسیاری در عرصه خدمت‌رسانی روبرو بوده است.

«دیر»بیمارستان دارد؛ خدمات ندارد

قدس آنلاین-گروه استان ها:متأسفانه در حال حاضر به علت نبود پزشک متخصص و راه‌اندازی نشدن بخش سونوگرافی بیمارستان دیر بیماران وزنان باردار برای انجام کارهای خود در این زمینه به شهرهای هم‌جوار سفر می‌کنند.

شهرستان دیر با بیش از ۶۵ هزار نفر  در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است و به‌رغم افتتاح چندساله بیمارستان هنوز ازنظر امکانات و تجهیزات نتوانسته آن‌گونه که شایسته است خدمات کیفی را در حوزه بهداشت و درمان به بیماران و مراجعه‌کنندگان ارائه کند.

بیمارستان امام هادی(ع) پس از تأسیس تنها در قالب یک درمانگاه به مردم شهرستان دیر اطراف خدمات ارائه می‌کرد و با تجهیز شدن بخش بستری از قالب یک درمانگاه به بیمارستان تغییر چهره داد.

ولی این بیمارستان باگذشت چندین سال همچنان با کمبودهایی نظیر اتاق عمل و بخش‌های CCU و ICU مواجه است که برای بیماران مشکلاتی را به همراه داشته است.

کمبودهای ناتمام

یک شهروند دیری با اشاره به مشکلات درمانی در شهرستان، گفت: وضعیت بهداشت و درمان شهرستان دیر نسبت به گذشته بهتر شده است اما این پیشرفت‌ها رضایت‌بخش نیست.

وی با تأکید بر اینکه فاصله این شهرستان تا مرکز استان زیاد است، اظهار کرد: برای درمان بیماری‌هایی که نیاز به متخصص دارند مجبوریم چند روز وقت خود را صرف مراجعه به مرکز استان و دریافت خدمات درمانی کنیم که با توجه به فاصله شهرستان تا مرکز استان علاوه بر تحمیل هزینه‌ها باید خطرات جاده‌ای را هم به جان بخریم.

خارج از مدار خدمات مطلوب

روند ارائه خدمات در این بیمارستان به‌گونه‌ای است که تاکنون کمبودهای این بیمارستان از طریق تریبون نماز جمعه نیز بارها به گوش مسئولان رسیده است.

در همین راستا امام‌جمعه دیر با گلایه از کمبود امکانات در این بیمارستان اظهار کرد: با توجه به تجربه‌های تلخ افتتاح برخی پروژه‌ها درگذشته، انتظار ما این بود که روند بهره‌برداری از این بیمارستان به‌صورت طبیعی طی شود.

وی با اعلام اینکه پرداخت نشدن مطالبات پیمانکار بیمارستان دیر مشکلاتی ایجاد کرده است، افزود: این بیمارستان دارای بخش‌های مراقبت‌های ویژه، بستری، اتاق عمل، زنان و زایمان، مادر و کودک، آزمایشگاه، داروخانه، حسابداری، اورژانس، درمانگاه، رادیولوژی و سونوگرافی است اما شاهد آ ن هستیم که برخی از بخش‌های آن هنوز نتوانسته است به مدار خدمات بیاید.

تعطیلی بخش سونوگرافی

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر استان بوشهر نیز گفت: به دلیل نبود پزشک متخصص بخش سونوگرافی بیمارستان امام هادی(ع) این شهرستان تعطیل و دستگاه‌های بدون استفاده مانده است.

احمد آخوندی افزود: تعداد دو دستگاه سونوگرافی مجهز و به‌روز در این بیمارستان وجود دارد که پیگیر جذب پزشک متخصص برای راه‌اندازی آن‌ها هستیم.

وی اضافه کرد: به دلیل اینکه کمبود پزشک متخصص قراردادی وجود دارد و اگر هم باشد باقیمت بالایی قرارداد می‌بندند، امیدواریم که جذب پزشک با شرایط خوب برای بیمارستان در نظر بگیریم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر در ارتباط با اقدامات انجام‌شده پس از افتتاح بیمارستان بیان کرد: با تلاش و پیگیری مسئولان بهداشت و درمان استان و فرماندار شهرستان دیر مشکلات بیمارستان برطرف شده و دستگاه‌های دیزل ژنراتور، اکسیژن سانترال، رخت‌شویی، تصفیه‌خانه فاضلاب و موارد زیاد دیگر از کارهایی است که برای بیمارستان انجام‌شده است.

برچسب‌ها