۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
کد خبر: 704194

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش رگباری باران با احتمال آبگرفتگی و سیلاب همراه با کاهش ۱۰ درجه‌ای دما ، سه شنبه خراسان رضوی را فرا می‌گیرد.

خراسان رضوی فردا بارانی و سرد می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی افزود: فعالیت سامانه بارشی از عصر امروز از نواحی شمالی و غربی این استان همراه با افزایش ابر و وزش باد آغاز می شود و روز سه شنبه بارشهای رگباری بیشتر نقاط استان را فرا می گیرد.
مرتضی اثمری افزود: این بارشها همراه با رعد و برق با احتمال آبگرفتگی معابر، ایجاد رواناب و سیلابی شدن مسیل ها پیش بینی شده است. 
وی اضافه کرد: به دنبال فعالیت این سیستم بارشی که به تدریج از روز چهارشنبه هفته جاری پایان می بابد طی امروز و فردا وزش باد شدید در بیشتر مناطق استان رخ خواهد داد.
کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به افت ۱۰ درجه‌ای دما در خراسان رضوی افزود: بیشینه دمای هوای امروز مشهد ۲۹ درجه سلسیوس پیش بینی شده است که فردا سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری به ترتیب به ۱۹ و ۱۸ درجه می رسد.
اثمری افزود: کمینه دمای هوای مشهد نیز طی این مدت از ۱۵ به ۱۱ درجه سلسیوس کاهش مییابد اما  از روز پنج شنبه این هفته شاهد افزایش میانگین دما در مناطق مختلف استان خراسان رضوی خواهیم بود.
وی ادامه داد: قوچان با کمینه دمای هوای  ۱۰  درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای هوای ۳۳ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستانهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
او اضافه کرد: بیشترین شدت وزش باد طی این مدت در شهرستان سبزوار با سرعت ۴۰  کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها