خراسان شمالی- معاون طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: آغاز بکار ساخت فاز دوم تولید پودر آلومینیای جاجرم منوط به تامین مواد معدنی مورد نیاز(بوکسیت) است.

آغاز بکار فاز دوم تولید پودر آلومینیای جاجرم منوط به تامین مواد معدنی است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی، مهیار مشایخی، با اشاره به اینکه فاز نخست تولید پودر آلومینیا با ظرفیت ۲۸۰ هزار تن در حال فعالیت است، اظهار داشت: پیگیری ها در حال انجام است تا فاز دوم تولید این محصول با ظرفیت ۲۵۰ هزار تن راه اندازی شود.

وی افزود: اما زمانی ایجاد این واحد تولیدی توجیه اقتصادی دارد که مواد معدنی مورد نیاز آن در ابتدا تامین شود و قبل از آغاز بکار ایجاد این واحد تولیدی باید ۶۰ میلیون تن بوکسیت اکتشاف شود تا بتوان فعالیت ساخت واحد تولیدی را شروع کرد.

معاون صنعتی و معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی نیز بیان کرد: در حال حاضر شرکت آلومینیای جاجرم دارای دو معدن بوکسیت سرخ چشمه با ظرفیت ۱۱ میلیون تن و کوه بابا با ظرفیت ۲۷۰ هزار تن است.

علی اصغر رضازاده ادامه داد: بر اساس مصوبات سفر رئیس جمهور به این استان در تابستان سال گذشته باید سازمان ایمیدرو امر اکتشاف بوکسیت را در یکی از پهنه های استان انجام دهد.

وی با اشاره به برگزاری جلسه ای با نماینده این سازمان طی یکی دو روز گذشته تصریح کرد: پهنه مورد نظر و مختصات آن در اختیار ایمیدرو قرار گرفت و اکنون آن ها باید امر اکتشاف و پی جویی را انجام دهند.

وی تاکیدکرد: از سوی دیگر بخشی از پهنه مورد نظر در اختیار سازمان زمین شناسی برای امر پی جویی است که باید آن بخش مورد نظر در اختیار ایمیدرو قرار گیرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: برای اجرای این امر باید مذاکرات لازم با سازمان زمین شناسی صورت گیرد.

برچسب‌ها