سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت با بیان اینکه در فروش فوق العاده حداکثر سه ماهه خودرو به دست متقاضی خواهد رسید، گفت: سایت فروش خودرو یک هفته باز است و واجدین شرایط می‌توانند ثبت نام کنند.

فروش خودروسازان از این پس بدون سود مشارکت خواهد بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  مهر، صادق نیارکی در حاشیه جلسه ستاد تنظیم بازار گفت: مردم به هیچ عنوان نباید در فضای رسانه ای و هیجانی وارد شده و خرید کنند؛ چراکه قیمتها شکسته خواهد شد.

وی افزود: فروش فوق العاده، پیش فروش و مشارکت در تولید سه روش فروش خودرو از این پس خواهد بود، بنابراین 60 درصد از تولید خودروسازان به ایفای تعهدات جاری و معوق اختصاص می‌یابد و مابقی نیز در قالب فروش فوق العاده و پیش فروش واگذار می‌شود.

صادقی نیارکی گفت: در فروش فوق العاده حداکثر سه ماهه خودرو به دست متقاضی خواهد رسید، بنابراین سایت فروش خودرو یک هفته باز است و همه می‌توانند ثبت نام کرده و واریز وجه کنند بنابراین صرفاً مصرف کنندگانی که در سه سال گذشته در فرآیند فروش شرکتها حضور نداشته باشند اجازه ثبت نام دارند.

وی تصریح کرد: این روش ها در طول سال ادامه خواهد داشت و متناوب فروش فوق العاده خواهیم داشت، اما پس از اتمام مراحل ثبت نام اگر تعداد ثبت نام کنندگان متناسب با سهمیه در نظر گرفته برای فروش باشد، بدون سود مشارکت و به صورت سه ماهه، خودرو را تحویل خواهیم داد، اما اگر تعداد ثبت نام کنندگان بیشتر از خودروها باشد، فرایند قرعه کشی در شرکتهای خودروساز با حضور مراجع نظارتی انجام خواهد شد.

به گفته معاون امور صنایع، مردمی که واریز وجه کرده و نام آنها در قرعه کشی وارد نشده است، می‌توانند وجه خود را دریافت کنند یا در فروش های بعدی آن را مورد استفاده قرار دهند.

وی اظهار داشت: در فرآیند پیش فروش مجدد سایت باز خواهد شد و سود مشارکت نیز صفر خواهد بود و صرفا برای مصرف کننده، خودرو در نظر گرفته شده است. این در حالی است که روش‌های مشارکت در تولید نیز متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها