۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳
کد خبر: 704250
در هر جا، یک سلام به امام رضا(ع) بدهید زائر حضرت شده اید

عشق به خاندان اهل بیت و امام رضا(ع) را نمی‌توان توصیف کرد. همه دنیا مبهوت این عشق است. چه کسی کارگردان این همه عشق و شور و محبت به این خاندان است؟ همه دوست دارند به نحوی خودشان را به حضرت وصل کنند، این عشق را باید تبدیل به یک عملیات زیبا بکنیم تا پایدار باشد و رشد و نمو زیباتری داشته باشد. همه ما دوست داریم که به نوعی به امام رضا(ع) خدمت کنیم. اما خدمت، محدود به دیوارها و صحن ها و لباس خادمی نیست. هر کس دارایی دارد و هر کس که با مخلوق خدا ارتباط دارد و می‌تواند از این دارایی خودش به مخلوق خدا خدمت بکند و آن خدمت را به امام رضا(ع) و اهل بیت‌(ع) هدیه کند، خادم معنوی امام رضا(ع) می‌شود. این خدمت می‌تواند هر روز یا هر هفته یا هر ماه یا هر سال باشد. با این نگاه هر کس در هر جایی که هست می‌تواند خادم معنوی امام رضا(ع) بشود.

 اولین ویژگی یک خادم معنوی بار بَردار بودن اوست. ویژگی بعدی این است که قدرشناس باشد و به طرف نگاه نکند به امام رضا(ع) نگاه کند. دیگر اینکه خادم باید شبیه امام رضا(ع) باشد. رفتار من باید نشانگر رفتار مولا باشد. امام با کرامت برخورد می‌کند. خادم باید رفتار مودبانه و کریمانه داشته باشد. دیگر اینکه خادم نباید موجبات سرافکندگی مولا را فراهم بکند. امام صادق‌(ع) فرمودند: اگر شما کار خوب بکنی موجب سرافرازی ماست چون به ما وصل هستی و اگر کار بد بکنی مایه سرافکندگی ماست. ما باید زینت امام رضا(ع) باشیم. امام رضا(ع) با دوستان خدا دوست و با دشمنان خدا دشمن بودند. ما هم باید همین طور باشیم. خادم معنوی امام رضا(ع) نباید دوستدار دشمن امام رضا(ع) باشد. کسی که دوستدار امام رضا(ع) است نباید در کارهای دوستداران امام رضا(ع) کوتاهی بکند. دیگر اینکه از حداکثر توان خودمان استفاده بکنیم. خادم معنوی باید از حداکثر توان خودش استفاده بکند. همه کارها در مقابل امام رضا(ع) یک جور هستند. دیگر اینکه کارها باید براساس دستور مولا انجام بشود. عمل باید بر اساس آیین نامه اسلام باشد.

با این حال هر کس امروز در هر جا، یک سلام به امام رضا(ع) بدهد زائر حضرت شده است. اگر زائر دلش هم شکسته باشد ارتباط دلی هم پیدا خواهد کرد. امام رضا(ع) امام آخر صفر (روز شهادت) و یازده ذی القعده (روز تولد) نیست. اگر من امام رضا(ع) را زیارت کرده ولی یک کلام از امام یاد نگیرم و در زندگی‌ام بکار نبرم به حضرت جسارت کرده‌ام. در دعایی امام رضا(ع) می‌فرماید: خدا رحمت کند کسی که امر ما را احیا کند. یعنی معارف ما را یاد بگیرد و هم خودش عمل کند و هم به دیگران یاد بدهد. هر کس به دستورات ائمه عمل کند با توجه به زیارت جامعه کبیره که از لسان امام هادی‌(ع) است به امنیت و آرامش، موفقیت، سعادت و حمایت می‌رسد خواه زائر باشد و خواه خادم. با این حال ما باید با معرفت به حق این خاندان ارتباط برقرار بکنیم، زیرا آن‌ها از ما به ما آگاه‌تر، مهربان‌تر و از هر علقه‌ای آزاد هستند. عقل و فطرت من می‌گوید که چنین افرادی باید امام تو باشند. پس حق ائمه امامت است. حق ائمه فقط زیارت و محبت نیست. اگر کسی امامت آن‌ها را قبول کرد روز قیامت هم با آن‌ها محشور می‌شود.

منبع: مجله زائر

انتهای پیام /

برچسب‌ها