معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: به هیچ وجه جایی برای نگرانی در خصوص تامین نهاده وجود ندارد زیرا طبق اعلام وزیر جهاد کشاورزی طی دو هفته آینده مشکل تامین و ارسال نهاده در سراسر کشور بر طرف می‌شود.

 هیچ نگرانی در تامین نهاده در خراسان رضوی وجود ندارد

به گزارش قدس آنلاین، مجید جعفری  افزود: بر این اساس مرغداران در صورت کمبود دان اجازه گرسنگی کشیدن طیور را نمی‌دهند زیرا یا آنها را کشتار کرده و یا نهاده مورد نیاز را از بازار آزاد تامین می‌کنند بنابراین جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.
وی در همین ارتباط به انتشار خبرهایی پیرامون نگرانی برخی مرغداران از شیوع بیماری کانی‌بالیسم یا "خودخوری طیور" به دلیل کمبود دان اشاره و بیان کرد: مرغداران به دلیل اینکه همیشه انبار پر و نهاده انبار شده برای سه تا چهار ماه را داشته‌اند، در شرایط کنونی به دلیل تاخیر در حمل نهاده‌ها که در سراسر کشور وجود دارد و نه به دلیل نبود نهاده، نگران تامین نهاده مورد نیاز برای چند ماه آتی هستند.

معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد بر این اساس بیماری کانی‌بالیسم یا "خودخوری طیور" در هیچیک از واحدهای فعال تولید مرغ و جوجه در سطح خراسان رضوی وجود ندارد.

وی ادامه داد: همچنین باید توجه داشت که ابتلای طیور به بیماری خودخوری عوامل مختلفی دارد که یکی از آنها کمبود غذا است بنابراین هیچ دلیلی وجود ندارد که با اندک کمبودی در غذا قطعا و حتما ابتلا به این بیماری هم حادث شود.

جعفری گفت: هم‌اینک نهاده‌هایی مانند ذرت و جو به میزان مطلوب تامین شده اما با اینکه حجم بالای نهاده به بنادر وارد شده، تاخیر در حمل و نقل آن وجود دارد که ظرف روزها و هفته‌های آتی این تاخیر نیز برطرف می‌شود. 

وی تاکید کرد: به هیچوجه مرغدار بدون خوراک در خراسان رضوی وجود ندارد و روند پرورش طیور در این استان با شرایط مطلوب در حال انجام است.

روزانه ۴۰۰ تن گوشت مرغ در خراسان رضوی مصرف می‌شود.

هزار و ۴۰۰ واحد تولید مرغ گوشتی با ظرفیت هر دوره ۲۶ میلیون قطعه در استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی فعالیت دارند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها