افزایش تقاضا و قیمت ارز سبب شده است که قیمت سکه و طلا روند افزایشی داشته باشد.

 سکه، حباب ۳۹۰ هزار تومانی دارد/ دلایل رشد قیمت طلا و سکه

به گزارش خبرنگار اقتصادی قدس آنلاین؛ بازار طلا امروز نیز روزی افزایشی را تجربه کرد تا قیمت سکه طرح جدید در آستانه رد کردن کانال هفت میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی قرار گیرد.

محمد کشتی آرای نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر در رابطه با افزایش قیمت طلا و سکه به قدس آنلاین گفت: واقعیت این است که علت افزایش کاملاً مشخص است؛ پیش از این سه عامل تأثیرگذار وجود داشت که در حال حاضر این سه عامل به دلیل ثابت ماندن قیمت طلای جهانی جای خود را به دو عامل داده است یعنی افزایش تقاضا و قیمت ارز سبب شده است که قیمت سکه و طلا روند افزایشی داشته باشد.
در دو روز گذشته سیر صعودی قیمت ارز که امروز به بالای ۱۷ هزار تومان هر دلار امریکا افزایش پیدا کرد باعث شد که قیمت سکه خودش را به مرز ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برساند که به نوعی یک رکورد جدید در قیمت سکه به حساب می آید.

تأثیر بورس بر رشد قیمت سکه

وی در ادامه با اشاره به تأثیر بورس بر روند افزایشی قیمت طلا و سکه افزود: همانطور که پیشتر عرض کردم یکی از عوامل تأثیرگذار بر رشد قیمت سکه بحث افزایش تقاضاست. ما از تقریباً دو سه هفته قبل یک عامل بورس است که قیمت سکه بیشتر از قیمت بازار معامله می‌شود که این انگیزه ای برای کسانی شده که سکه از بازار تهیه و در بورس به فروش برسانند ‌دوم اینکه تقاضا برای سرمایه‌های خرد و کوچک که نمی‌توانند از ساز و کار بورس استقاده کنند برای حفظ ارزش پول و تبدیل دارایی‌شان به یک کالای مطمئن به بازار سکه و طلا روی آورده‌اند که همین مسئله به یکی از عوامل افزایش قیمت طلا و سکه طی روزهای اخیر تبدیل شده است.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر در رابطه با حباب موجود در بازار سکه نیز گفت: همین عدم تناسب عرضه و تقاضا منجر به این مسئله شده است که سکه داری ۳۹۰ هزار تومان حباب باشد.

قیمت امروز سکه در بازار 

 قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز در بازار تهران ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافت و با قیمت ۷ میلیون و ۹۹ هزار تومان به فروش رفت. این در حالی است که هم اکنون در بازار برخی از صرافان قیمتهای بیشتری چون هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تومان را برای سکه اعلام می‌کنند.

سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز در بازار ۶ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان اعلام شده که به معنای افزایش ۱۰۰ هزار تومانی آن نسبت به روز گذشته است. نیم‌سکه ۸۰ هزار تومان گران‌تر شد و با نرخ سه میلیون و ۶۵۰ هزار تومان در بازار به فروش رفت و ربع سکه ۵۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت تا به قیمت دو میلیون و ۵۰ هزار تومان به فروش رسید.

قیمت سکه یک‌گرمی نیز بدون تغییر، همچنان ۹۹۰ هزار تومان مانده است. از سوی دیگر، قیمت طلای ۱۸عیار  در نهایت ۶۸۷ هزار تومان قیمت پیدا کرد. هر مثقال طلا نیز ۲ میلیون و ۹۷۵ هزار تومان بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها