مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲۳ هزار و ۴۷۲ بسته مواد غذایی از محل موقوفات، نذورات مردمی و کمکهای خیرین تهیه و بین نیازمندان استان توزیع شده است.

۲۳ هزار بسته مواد غذایی از محل موقوفات خراسان رضوی توزیع شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام محمد احمدزاده اظهار کرد: این بسته‌های غذایی در پاسخ به ندای رهبر معظم انقلاب و با هدف کمک به خانواده‌های آسیب دیده از کرونا توزیع شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا اول ماه مبارک رمضان ۶ هزار و ۴۷۲ بسته موادغذایی و از اول تا ۱۸ ماه مبارک رمضان، ۱۷ هزار بسته مواد غذایی میان نیازمندان و جامعه هدف توزیع شده که هر بسته شامل برنج، روغن، حبوبات، سویا و ماکارونی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: علاوه بر بسته‌های غذایی، تعدادی بسته بهداشتی شامل ماسک و محصولات ضدعفونی کننده از ابتدای شیوع ویروس کرونا در بین عموم مردم توزیع شد که ارزش ریالی آن سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال است.

حجت الاسلام احمدزاده افزود: در توزیع بسته‌های غذایی و بهداشتی، ۳۰۴ بقعه متبرکه خراسان رضوی مشارکت کردند.

وی ادامه داد: اطلاعات مربوط به خانواده‌های نیازمند توسط ائمه جماعات مساجد جمع آوری و در سامانه سخا ثبت شده است که با هماهنگی‌های انجام گرفته با دیگر دستگاه‌های حمایتی، تلاش شد تا همه اقشار آسیب پذیر و محروم از این بسته‌های حمایتی بهره‌مند شوند.

برنامه‌های بقاع متبرکه خراسان رضوی در ماه رمضان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با اشاره به برنامه‌های بقاع متبرکه به مناسبت ماه مبارک رمضان گفت: این برنامه‌ها در طرح ضیافت الهی در دو بخش خدمات فرهنگی و خدمات رفاهی اجرا شده است، در زمینه خدمات فرهنگی ۱۱ بقعه شاخص کشوری و ۲۴ بقعه شاخص استانی با ایجاد بسترهایی در فضای مجازی، فعالیتهای فرهنگی خود را عرضه و امکان زیارت مجازی را برای مخاطبان فراهم کردند.

احمدزاده با اشاره به هفت اقدام ارزشمند بقاع متبرکه در زمینه فرهنگی در ایام ماه مبارک رمضان افزود: مسابقه صدای نور با موضوع تفسیر صوتی استاد قرائتی، نرم افزار مشاوره سبک زندگی اسلامی، تلویزیون اینترنتی "رمضان در خانه است" با موضوع قرائت قرآن، مسابقه فرهنگی و مناجات خوانی با حضور کارشناسان مذهبی از جمله اقدامات فرهنگی بقاع متبرکه در ایام ماه رمضان است.

۲۴ هزار و ۳۰۳ موقوفه و ۳۰۴ بقعه متبرکه امامزادگان در خراسان رضوی وجود دارد و ۱۷۰ موقوفه به ماه رمضان و کمکهای معیشتی اختصاص یافته است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها