شبکه تلویزیونی mbc سعودی به تازگی در اهانتی آشکار شهید ابو مهدی المهندس را تروریست معرفی کرده بود.

پارلمان عراق خواستار تعطیلی دفتر شبکه mbc سعودی شد

کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی پارلمان عراق به دنبال توهین شبکه تلویزیونی mbc عربستان سعودی به ساحت شهید ابومهدی المهندس، خواستار تعطیلی دفتر این شبکه شد.

به گزارش قدس آنلاین؛ «حسن سالم» از نمایندگان فراکسیون الصادقون نزدیک به نیروهای مقاومت عراق نیز امروز (جمعه) با محکومیت شدید اقدام این شبکه سعودی، شهید ابومهدی المهندس را نماد شجاعت و اقتدار ملت عراق توصیف کرد.

وی گفت که ملت عراق هیچگاه مجاهدت های این شهید والامقام را در نابودی داعش و آزادسازی خاک کشور را فراموش نخواهد کرد.

سالم از مقام های دولت و نهادهای ذیربط خواست ضمن تعطیلی فوری شبکه سعودی با اهانت کنندگان برخورد کنند.

از سوی دیگر،  وبگاه بغداد الیوم با انتشار بیانیه کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی پارلمان عراق نوشت که این شبکه سعودی به تریبونی برای اهانت و هتاکی به شخصیت‌های عراقی تبدیل شده است و اکنون نیز به خود اجازه داده تا به یک شخصیت مبارز و مجاهد توهین کند.

در بیانیه کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی پارلمان عراق تأکید شده که شهید ابومهدی المهندس کسی است که عمر خود را در راه مبارزه با رژیم جنایتکار صدام، تروریست‌های داعش و نیروهای اشغالگر در عراق فدا کرد و ما به هیچ وجه در مقابل  اهانت‌ به نمادهای ملی و شخصیت‌های مبارز و مجاهد، سکوت نخواهیم کرد.

شبکه تلویزیونی mbc سعودی به تازگی شهید ابو مهدی المهندس را "تروریست" معرفی کرده بود. 

آمریکا در اقدامی تروریستی با نقض حاکمیت عراق بامداد جمعه ۱۳ دی‌ ۱۳۹۸ سپهبد سردار «قاسم سلیمانی» و  «ابومهدی المهندس» را در حمله هوایی در فرودگاه بغداد به شهادت رساند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها