خراسان شمالی- مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: مدارس شهری و روستایی چهار شهرستان این استان تا اطلاع بعدی همچنان تعطیل خواهد بود.

مدارس چهار شهرستان خراسان شمالی کماکان تعطیل است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی آموزش وپرورش خراسان شمالی، عباس سعیدی اظهار داشت: مدارس شهرستان جاجرم، مانه وسملقان، راز و جرگلان و فاروج علت وضعیت شیوع کرونا با تاخیر بازگشایی می شود، اما هنوز درباره زمان گشایش آن تصمیم گیری نشده است.  

وی افزود: مدارس دیگر شهرستان های استان شامل بجنورد، شیروان، اسفراین و گرمه از امروز بر اساس دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش گشایش یافته و فعالیت خود را برای رفع اشکال دانش آموزان آغاز خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار داشت: حضور دانش آموزان در مدرسه اجباری نیست و تنها برای رفع اشکال است.  

سعیدی گفت: حضور معلمان در مدارس الزامی است و دانش آموزان پیش دبستانی و استثنایی نیز به دلیل آسیب پذیر بودن در برابر ویروس کرونا اجازه حضور در مدارس را ندارند و همچنین خوابگاه های شبانه روزی فعلاً بازگشایی نخواهند شد.

وی اظهار داشت: دانش آموزان و معلمانی که دچار بیماری‌های زمینه‌ای خاص از جمله مشکلات تنفسی، قلبی و عروقی، دیابت، هموفیلی ، پیوند اعضا، شیمی درمانی، سایر بیماران خاص هستند و خانم های باردار، مجاز به حضور در مدرسه نیستند.

سعیدی با اشاره به اینکه در مدارس دونوبته، شروع شیفت صبح روز اول بازگشایی با مقطع ابتدائی، دوره اول ابتدایی، و با جنسیت دختر است، ادامه داد: در مدارس متوسطه اول دونوبته نیز شروع شیفت صبح با آموزشگاه یک است.

سعیدی با تاکید بر اینکه فعالیت مدارس پس از بازگشایی، به هیچ عنوان همچون روزهای عادی نیست افزود: ممکن است در یک مدرسه، از۲۰ معلم، روزانه سه یا چهار معلم در مدرسه حضور یابند، و البته مدارس باید حتما حضور دانش آموزان را کنترل کرده و  اجازه تجمع ندهند.

وی افزود: حضور دانش آموزان در مدرسه، تنها برای رفع اشکال است بنابراین هر دانش آموز ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در مدرسه خواهد بود و البته اجتماع دانش آموز نخواهیم داشت.

برچسب‌ها