حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی گفت: درهای رحمت الهی در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان برای استغفار و مغفرت بر روی انسان گشوده می‌شود و فرصت بسیار نیکویی برای مبارزه بندگان با نفس اماره و همت برای ترگ گناه است.

درهای رحمت الهی در شب‌های قدر برای استغفار و مغفرت گشوده می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی ماه مبارک رمضان را ماه رحمت و مغفرت خواند و اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: «فی أیام دهرکم نفحات، ألا فتعرضوا لها» به این معنا که موقعیت‌های مناسبی از جمله ماه مبارک رمضان در مسیر زندگی انسان وجود دارد که انسان باید به نحو اَحسن از آن فرصت‌ها بهره‌گیری کند.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان فرصتی ناب است که هر ساله به مدت یک ماه انسان به آن دست می‌یابد، گفت: سه شب از شب‌های حساس سال از جمله شب‌های نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه رمضان تحت عنوان شب‌های قدر در این ماه با برکت قرار دارد که اغلب مردم به این سه شب دل بسته‌اند و این دل بستگی هم درست است.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه مردم شب‌های قدر، هر ساله با حضور در مجالس مذهبی و بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) از سخنرانی و نصایح سخنرانان بهره‌ می‌بردند، افزود: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، توفیق برپایی مجالس مذهبی و معنوی با جمعیت بالا در بقاع متبرکه از بندگان سَلب شده است.

حجت الاسلام راشد یزدی با تاکید بر اینکه سَلب توفیق برپایی مجالس مذهبی و معنوی به واسطه شیوع ویروس کرونا را نباید عامل ناامیدی دانست، گفت: بنده سفارش می‌کنم که آداب و اعمال شب‌های قدر را به لحاظ کیفی در منازل خود برگزار کنید، چراکه بدون شک با توجه به مودت و مهربانی ائمه اطهار(ع) به شیعیان؛ امام رضا(ع) و سایر ائمه معصومین(ع) در مجالس‌مان حضور پیدا خواهند کرد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام /

برچسب‌ها