حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری طهارت درونی را بهترین راه بهره برداری از شب های قدر دانست و تصریح کرد: باید از فرصت شب بیست و سوم رمضان نهایت استفاده را ببریم.

طهارت درونی بهترین راه بهره برداری از شب های قدر است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری  اظهار کرد: تا طهارت حاصل نشود لیاقت پیدا نمی­ شود و تا لیاقت پیدا نشود، استفاده درست از نعمت پیدا نمی­شود، چون خیلی وقتها نعمت تبدیل به نقمت می­ شود. اگر نعمت از درست استفاده کردیم هدایت اتفاق می ­افتد. وقتی هدایت شدیم وجودمان برکت پیدا می ­کند و وقتی وجودمان برکت پیدا کرد اهل جنت و بهشت می­ شویم.

این کارشناس مذهبی گفت: اینکه می­گوییم بعضی وجودها برکت دارند برای این است که درست هدایت شده اند. وقتی انسان به درستی هدایت شود، دیگران را نیز هدایت می­ کند.

وی درباره روش­های کسب طهارت درونی گفت: برای کسب طهارت در شب قدر، حتما باید تصمیم به توبه، تغییر، جبران و اعتراف به گناه داشته باشیم و با استفاده از قرآن و اهل بیت(ع) و همچنین توسل به لطف و مرحمت خداوند، درونمان را تطهیر کنیم و امشب با آب توبه شسته شویم.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری اضافه کرد: پس اگر طهارت پیدا کردیم، لیاقت پیدا می­ کنیم و اگر لیاقت پیدا کردیم، از نعمت­ها درست استفاده می ­کنیم و هدایت می­شویم. بعد از آن وجودمان با برکت می­شود و این وجود بابرکت ان شاء الله لایق بهشت خواهد شد.

حجت الاسلام ماندگاری درباره فضیلت شب بیست و سوم به دیگر شب­های قدر خاطرنشان کرد: در روایت هست که مقدرات در شب نوزدهم نوشته می­شوند، در شب بیست و یکم تثبیت و در شب بیست و سوم اطلاق و اعلام می­شوند. پس هنوز فرصتی باقی مانده تا از خدا بخواهیم که آنچه خیر ماست را به ما عنایت بفرماید و آنچه شر ما و جامعه اسلامی است را از ما دفع نماید.

این کارشناس مذهبی افزود: اگر انسان بداند که احتمال دارد فرصت دیگری نداشته و رمضان آینده نباشد، حتما شب بیست و سوم را مغتنم می داند و بهترین اغتنام این است که نهایت دعا و التماس دعا را از محضر معصومین به ویژه امام زمان(عج) داشته باشیم و برای هم دعا کنیم.

حجت الاسلام ماندگاری با بیان اینکه اگر بخواهیم بفهمیم شب قدرمان تا چه حد پر ثمر بوده است باید سه مشکل اساسی را حل کنیم، گفت: یکی از مشکلات ما این است که خدا را نمی­شناسیم. دوم اینکه چون خدا را نمی­شناسیم با خدا قهر می­کنیم. سوم اینکه با خدا معامله نمی­ کنیم.

وی ادامه داد:  اگر خدا را شناختیم از کس دیگری جز خدا نمی ترسیم. عزت را فقط از جانب خدا بدانیم و از خدا بخواهیم گره­ ها و قفل های بسته ما را باز کند. اگر همه اعتبارمان را از خدا بگیریم آن گاه شب قدر پر ثمری داشته ­ایم.

وی افزود: خدا را بشناسیم، با خدا آشتی کنیم و برای خدا تعیین و تکلیف نکنیم یعنی اگر حاجتمان را ندهد بدانیم به صلاحمان بوده که آن کار انجام نشده و با خدا قهر نکنیم بلکه با خدا معامله کنیم و در انجام واجبات و ترک محرمات کم نگذاریم و در راه خلاف هم قدم نگذاریم، همه این­ها نتیجه شب قدر است.

حجت الاسلام ماندگاری تاکید کرد: پس اگر مردم بعد از شب قدر با کلام خدا و اولیای خدا آشنا شدند و با خدا آشتی و معامله کردند معلوم می شود که شب قدر پربار و پرثمری داشته­ اند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها