تاکنون از منابع ارزی صندوق توسعه ملی که به صورت ریالی به حساب خزانه واریز شده حدود ۵۴۸۶ میلیارد تومان تخصیص داده شده که ۱۲۸۶ میلیارد برای بیمه بیکاری است.

جزئیات خرج ۵.۴ هزار میلیاردی منابع ارزی برای کرونا

به گزارش قدس آنلاین، بعد از آن که مقام معظم رهبری با درخواست دولت برای برداشت یک میلیارد یورویی  از صندوق توسعه ملی به منظور جبران بخشی از آسیب‌هاو هزینه‌های ناشی از کرونا موافقت کردند طی روزهای گذشته بانک مرکزی اولین بخش از منابع ریالی آن را به خزانه واریز کرد تا سازمان برنامه و بودجه آن را تخصیص دهد.

براین اساس طی جلسه‌ای بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت بهداشت در رابطه با تخصیص مرحله اول منابع تصمیم گیری شد؛ به طوری که ۴۲۰۰ میلیارد تومان به ۱۵ برنامه بهداشت و درمان اختصاص پیدا کرد.

این در حالی است که تازه ترین اعلام سازمان برنامه و بودجه از این حکایت دارد که با دستور نوبخت، ۱۲۸۶ میلیارد تومان نیز از محل این اعتبار به صندوق بیمه بیکاری سازمان تامین اجتماعی تخصیص یافته است.

این آخرین مرحله از پرداخت صندوق بیمه بیکاری نیست و در ادامه با واریز مابقی منابع ریالی از محل اعتبار یک میلیارد یورویی صندوق توسعه ملی پرداخت‌های دیگری نیز انجام می‌شود اما به هر صورت تصمیمات ستاد ملی کرونا در این رابطه تاثیرگذار خواهد بود.

منابع صندوق توسعه ملی از محل بخشی از درآمدهای نفتی سالانه تامین می‌شود که بایددر چارچوب تعیین شده در اساس‌نامه و در قالب تسهیلات اختصاص پیدا کنند اما در شرایط خاص با موافقت مقام معظم رهبری برداشت از آن مجاز خواهد بود که در رابطه با کرونا نیز برداشت یک میلیارد یورویی مورد موافقت قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها