اینجا؛ محل "تنزل الملائکه" است! درنگ در همدلی و مواسات همدلانه جایز نیست.

برگزاری  مراسم احیای شب ۲۳ ماه رمضان در آسایشگاه معلولین شهید فیاض بخش مشهد

قدس آنلاین- احمد فیاض: سلام بر معلولین آسایشگاه شهید فیاض بخش که با همدلی، پاکی و اخلاص تمام، زیبایی های شب قدر را تا سحرش، قدر دانسته و مسافر قطار باغ بهشت شدند! و افسوس فراوان بر ما که شاید جای ماندگان از قطار باغ بهشت باشیم.
به گزارش قدس آنلاین؛ ساعت ۲۱ آخرین شب قدر رمضان المبارک امسال این توفیق حاصل شد تا دوباره  در جمع این پاک سرشتان دهر، قرار گرفته و با احیای نابشان من رو سیاه نیز بلکه آبرویی بگیرم. کرونا؛ شرایط دشوارتری برای ۵۵۰ مددجوی آسایشگاه معلولین فیاض بخش فراهم کرده، و محافظت از سلامت این عزیزان در راس توجه دست اندرکاران آسایشگاه و به ویژه مددکاران گمنام و پرتلاش با قرنطینه سفت و سخت، قرار گرفته است. این نکته از همان بدو ورود مشهود و بارز است. تب سنجی، عبور از دستگاه الکترونیکی ضدعفونی کننده، تعویض لباس، ضدعفونی کننده های مکرر در طول مسیر، دستکش و ... نشانگر حساسیت امر است و شاید به همین دلیل خوشبختانه هیچ مورد مشکوک کرونایی در میان مددجویان و مددکاران و سایر پرسنل آسایشگاه مشاهده نشده است. به دلیل همین شرایط کرونایی و رعایت پروتکل های بهداشتی؛ مراسم شب های قدر که در مسجد امام هادی(ع) آسایشگاه برگزار می شد؛ امسال در ورزشگاه آسایشگاه و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی صورت پذیرفت. عطر حضور ملائک در کنار فرشته های زمینی مشهود است. اینجا تا خدا فاصله اندک است و بدون شک محل "تنزل الملائکه" است. زمزمه دعای روح نواز جوشن کبیر حالم را خوش می نماید. "یا رفیق من لا رفیق له"، "یا انیس من لا انیس له"....! تکرار این بند از جوشن در میان مددجویان به گونه ای است که آن را باور دارند! ایکاش خدا نیز اینگونه رفیق و انیس من بود!. کارشناس روابط عمومی که همراهم است؛ نکات مهمی را گوشزد می نماید. اینکه در شرایط کرونایی؛ به هزینه ماهی سه و نیم میلیارد تومانی اداره معلولان مجموعه حدودا ۴۵۰ میلیون تومان اضافه شده است! یعنی روز ۱۵ میلیون تومان!. عیدیان خاطرنشان می کند: شاید کمتر مجموعه ای باشد که از همان بدو ورود کرونا حدودا ۷۰۰ کیت تشخیص کرونا را خریداری کرده باشد؛ اما آسایشگاه به جهت حفظ سلامت مددجویان اینکار را انجام داد. حجه الاسلام ثانوی پای ثابت مجالس معنوی معلولان است و جوشن می خواند. کنار وی محسن چابک مداح دلسوخته روشندل آسایشگاه دیده می شود. چابک در میان روضه هایش از دلتنگی های مددجویان برای زیارت امام رضا(ع) پرده بر می دارد. با سوز و گداز می گوید که امسال قرار بود مراسم احیا در حرم مطهر برگزار نماییم اما کرونای منحوس این توفیق را سلب کرد. هق هق فرشته های زمینی امان نمی دهد!. دلتنگی برای امام مهربانی ها و شوق زیارت؛ بی اندازه است. نکته جالب دعای مکرر این مداح روشندل برای بازگشت نعمت سلامتی و شکست کرونا در حق تمام مردم و شهروندان و زائران و مجاوران است! احساس می کنم بی انصافی است که در آستانه عید سعید فطر، یاریگر و حامی این عزیزان در شرایط خطیر کرونایی نباشیم. موج همدلی و مواسات برای این مددجویان پاکیزه سرشت بدون تردید توسط شهروندان کلید خواهد خورد و افکار عمومی هرگز اجازه نخواهد داد تا این معلولان احساس تنهایی نمایند.
رفته رفته و در انتهای دعای جوشن کبیر، قرآن ها توزیع می شود. آقای مظلوم که قرآن توزیع می کند؛ همان خادمی است که چای مجالس روضه بچه ها را همیشه تدارک می بیند( خوش به حالش). "بخشی" نگهبان ورودی آسایشگاه نیز طاقت نیاورده، و می آید تا فرازهایی از جوشن را قرائت نماید. ناله های جانسوز فاطمه روی ویلچر همیشه برایم پربها است. مگر می شود با بی تابی مخلصانه فاطمه در شب احیا، دعایی مستجاب نشود؟!. کاش مرا دعا کند. عباس و جواد فغانی دوقلوی بانمک معلول تحت پوشش آسایشگاه هستند که دست به تضرع و دعا دارند.
عیدیان در ادامه به تلاش های بی نظیر و خداپسندانه مددکاران و پرستاران در ایام کرونا اشاره می کند!. می گوید: ایثار کرده و می کنند! شیفت ها افزایش یافته و حافظان سلامت معلولان، جانانه و گمنام پای کار هستند. حقیقتا دستمریزاد.
مراسم قرآن بسر که آغاز می شود؛ اینجا شور و ولوله ای برپا می گردد!. عطر حضور ملائکه، استشمام، و دعا به سرعت بالا می رود. دعای فرج و سلامتی امام عصر(عج) پای ثابت ادعیه است.
عیدیان در انتها تاکید می کند که عید سعید فطر مددجویان آسایشگاه فراموش نشوند و آنان چشم انتظار همدلی و مواسات جهادی زائران و مجاوران امام رضا(ع) هستند. محل "تنزل الملائکه" جای تردید برای همدلی و مواسات نیست! یاوران همیشه همراه؛ بسم الله!.

سامانه همیاری  #۵۱۱۶۶۶۶*۷۸۰* - مشارکت آنلاین  pay.fbrc.ir - ملی کارت: ۰۳۹۱-۹۹۵۱-۹۹۱۱-۶۰۳۷ ؛ ملت کارت:   ۹۲۰۸-۷۰۰۷-۳۳۷۷-۶۱۰۴ ؛  شماره حساب جام: ۳۳۰۰۰۳۵۰۷۰ ؛  شماره حساب سیبا:  ۰۱۰۲۴۵۲۹۶۷۰۰۷

برچسب‌ها