امیرحسین شفیعی تاکید کرد: به محض این که پروتکل‌های بهداشتی مربوط به سالن‌های نمایشی به ما ابلاغ شود، نمایش «برگشتن» کاری از حسین مسافرآستانه روی صحنه خواهد رفت.

نمایش آثار برگزیده جشنواره «تئاتر+خانه» در سایت تماشا/ با بازگشایی سالن‌ها نمایش حسین مسافرآستانه روی صحنه می‌رود

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، امیرحسین شفیعی مدیر تماشاخانه سرو و دبیر اجرایی جشنواره مجازی «تئاتر+خانه» از آخرین وضعیت برپایی این جشنواره خبر و داد و گفت: این روزها مشغول برگزاری این جشنواره هستیم و دبیرخانه آن در تماشاخانه سرو مستقر شده است. جشنواره «تئاتر+خانه» به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و بنیاد فرهنگی روایت فتح، با همکاری شبکه تلویزیون اینترنتی آنتن و با دبیری محمودرضا رحیمی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: این جشنواره در سه بخش «مونولوگ»، «دیگرگونه‌های اجرایی» و «گروهی-خانوادگی» و با شعار «تئاتر، خانه، خانواده» با هدف فراگیری، تقویت جنبه‌های آموزشی و اشاعه هنر تئاتر در بین خانواده‌ها برگزار می‌شود. همچنین رویکرد این جشنواره در سه بخش توانمندسازی هنرمندان عرصه هنرهای نمایشی کشور و تأکید بر شعار «در خانه می‌مانیم» است.

شفیعی تاکید کرد: توحید معصومی، عبدالرضا شیبانی و بنده به عنوان اعضای شورای انتخاب این جشنواره حضور داریم و تاکنون ۱۷۲ اثر از سراسر کشور به دست ما رسیده است. همچنین برای بخش پایانی و رقابتی نیز آثر توسط حمیدرضا نعیمی، افشین هاشمی و شیوا مسعودی داوری خواهند شد.

وی در ادامه عنوان کرد: نکته قابل تامل در مورد این جشنواره این است که انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس به این رویداد هنری نگاه حمایتی داشت و بر همین اساس به هنرمندانی که به این جشنواره اثر ارائه کردند کمک هزینه اجرای تک نفره ۷ میلیون ریالی اختصاص پیدا کرد.

دبیر اجرایی جشنواره مجازی «تئاتر+خانه» تصریح کرد: این نمایش ها با موضوعات مختلفی همچون مونولوگ های مختلف از نمایشنامه نویسان شهیر ایرانی و خارجی، موضوعات مرتبط با بحران کرونا و مدافعان سلامت برای ما ارسال شده و قرار است آثار برگزیده در سایت تماشا به نمایش گذاشته شود تا مردم هم بتوانند آنها را ببینند.

شفیعی یادآور شد: همچنین اختتامیه سوم خردادماه در تماشاخانه سرو به صورت مجازی برگزار می شود و ۲۱ هنرمند توسط داوران انتخاب خواهند شد و سه جایزه مردمی هم خواهیم داشت که در مجموع در این جشنواره ۲۴ جایزه در بخش های مختلف کودک و نوجوان، عروسکی، مونولوگ گویی و دیگر گونه های اجرا به هنرمندان اهدا می شود.

وی در خصوص بازگشایی سالن های نمایش تماشاخانه سرو اظهار کرد: ما هم چشم انتظاریم تا پروتکل های بهداشتی مربوط به تماشاخانه و سالن های نمایش اعلام شود و در همین راستا نیز نمایش «برگشتن» کاری از حسین مسافرآستانه را داریم که تعهد اجرا داشته و اولین نمایشی خواهد بود که روی صحنه می رود. همچنین ۴ تولید جدید هم رسیده که در دست بررسی است و به نوبت اجرا خواهند داشت.

مدیر تماشاخانه سرو اظهار کرد: بنابراین با اعلام پروتکل های بهداشتی و دستورات لازم پیش بینی می کنیم پس از ده روز کاری امکان بازگشایی سالن را داشته باشیم. البته این نکته مهمی است که در تئاتر شرایط فرق می کند و بلافاصله نمی توان کار را آغاز کرد و نمایش ها روی صحنه بروند بلکه به طور تقریبی از تصمیم بازگشایی تا اجرایی کردن آن نزدیک به یک ماه زمان نیاز داریم. اما نمایش آقای مسافرآستانه آماده اجراست و شرایط متفاوتی دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع با اعلام شرایط بازگشایی و قوانین مرتبط با آن ما نیز آمادگی خود را اعلام می کنیم و امیدواریم بهترین تصمیم در راستای حفظ سلامتی مردم و اتفاقی که به نفع تئاتر باشد، اتخاذ شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها