رئیس اداره زندان و اقدامات تأمینی قوچان با اشاره به کنسل شدن جشن گلریزان برای کمک به زندانیان، از راه‌اندازی پویش مردمی آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و کمک به خانواده زندانیان نیازمند در این شهرستان با استفاده از پتانسیل رسانه‌ها و فضای مجازی خبر داد.

راه‌اندازی پویش مردمی آزادی زندانیان جرائم غیرعمد در قوچان

به گزارش قدس آنلاین، حشمت شاکری با اشاره به ممنوع بودن برگزاری تجمع‌ها به دلیل بیماری کرونا، گفت: جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و طرح نسیم مهر برای کمک به خانواده زندانیان نیازمند به دلیل این بیماری کنسل شده، بنابراین، پویش مردمی برای این منظور از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

رئیس اداره زندان و اقدامات تأمینی قوچان با بیان اینکه در این پویش همه مردم، خیرین و مسؤولان با استفاده از پتانسیل رسانه‌ها برای کمک به زندانیان حضور پیدا می‌کنند، افزود: شماره حسابی نیز به نام دادستان عمومی و انقلاب، رئیس و معاون اداره زندان برای جمع‌آوری کمک‌های خیرین اعلام شده تا بتوان در زمان باقی مانده تا عید فطر قدم‌هایی برای آزادی آنها برداشت.

وی با تأکید بر این مطلب که نگاه نظام به زندانیان جرائم غیرعمد و مالی، بزهکاری و مجرمیت نبوده و به دلیل برخی شرایط اقتصادی، خانوادگی و حتی کاری در این فضا گرفتار شده‌اند، بیان کرد: در حال حاضر ۱۱ بدهکار مالی در زندان قوچان وجود دارد که حدود ۸۰۰ میلیون تومان بدهکار هستند و امید می‌رود تا عید فطر بتوان تعدادی از آنان را آزاد کرد.

شاکری یادآور شد: سال قبل بالغ بر ۷ میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال به‌منظور آزادی ۱۴ نفر از زندانیان توسط ستاد دیه و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای آزادی ۴۳ نفر زندانی محکومین جرائم غیر عمد توسط خیرین شهرستان پرداخت شده و شکات نیز ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال گذشت نموده‌اند.

رئیس اداره زندان و اقدامات تأمینی قوچان با اشاره به اینکه ۸۰ درصد زندانی‌های این شهرستان از وضعیت اقتصادی نامناسبی برخوردار هستند و حتی امکانات اولیه زندگی را ندارند، تصریح کرد: در بحث کمک به خانواده زندانیان از قبل عید ۲۵۰ بسته غذایی هر کدام به ارزش ۳ میلیون ریال و حدود ۳۰۰ کارت هدیه به ارزش هر کدام ۲ میلیون ریال اهدا شده است.

وی با بیان این موضوع که از همان روزهای ابتدایی شیوع کرونا و به دلیل کمبود ماسک در قوچان، ۲ کارگاه در بیرون و داخل زندان برای تولید توسط زندانیان فعال شد، گفت: حدود ۳ هزار ماسک برای نیازمندان سطح شهر و ۵ هزار ماسک نیز برای خود زندانیان تولید شد و پس از استریلیزه کردن به صورت بهداشتی و رایگان در اختیار جامعه هدف قرار گرفت.

شاکری با اشاره به انجام تمام پروتکل‌های بهداشتی در زندان قوچان و نبود حتی یک مورد مشکوک به کرونا در میان زندانیان، بیان کرد: ۲ قرنطینه بهداشتی برای زندانیان تازه وارد درنظر گرفته شده و بعد از دو، هفت روز و ویزیت تخصصی توسط پزشک و پرستار، وارد بند اصلی می‌شوند.

اهدای ۱۵۰ سبد غذایی و ۵۰۰ میلیون ریال کارت هدیه به خانواده زندانیان قوچان

رئیس انجمن حمایت از زندانیان قوچان هم با بیان اینکه طرح نسیم مهر همه ساله برای کمک و حمایت از خانواده‌های بی‌بضاعت زندانیان برگزار شده اما در سال جاری به دلیل شرایط کرونا این مراسم برگزار نخواهد شد، گفت: سال گذشته ۲۰۰ میلیون ریال کمک برای خانواده‌ها جمع‌آوری شد و در سه مرحله نیز با کمک اداره زندان قوچان، کمک‌های معیشتی میان خانواده‌ها توزیع شده است.

سید عبدالعلی مرتضوی با یادآوری این مطلب که ۱۵۰ خانواده از زندانیان قوچان تحت پوشش انجمن و ۱۵۰ خانواده نیز تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند، بیان کرد: همزمان با آغاز سال تحصیلی هم به ۹۰ خانواده نیازمند زندانیان این شهرستان بیش از ۲۰۰ میلیون ریال هزینه تحصیلی پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: طی ۲ مرحله سبدهای غذایی در مجموع به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال اهدا شد و در سال جاری نیز ۱۵۰ سبد غذایی به همراه ۵۰۰ میلیون ریال کارت هدیه با کمک خیرین به خانواده‌های نیازمند زندانیان پرداخت شد.

منبع:

انتهای پیام /

برچسب‌ها