۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۱
کد خبر: 705000

رئیس جمهور پیشین آمریکا باراک اوباما روز شنبه در طی یک سخنرانی تلویزیونی برای دبیرستانی ها بار دیگر عملکرد دونالد ترامپ را به باد انتقاد گرفت.

انتقاد دوباره اوباما به عملکرد ترامپ

به گزارش قدس آنلاین به نقل از «دیلی میل»، باراک اوباما بدون اینکه مستقیما نامی از ترامپ ببرد تمام عملکرد های او را زیر سوال برد و در طی یک پیام یک ساعته ویدئوی ویژه برای دانش آموزان فارغ التحصیل دبیرستانی از ترامپ به عنوان فردی که «مثل کودکان فکر میکند» یاد کرد.

اوباما با لحنی که کاملا مشخص بود منظورش شخص ترامپ است از «به اصطلاح بزرگسالی که از برخی عناوین جذاب و مشاغل مهم برخوردار هستند» به شدت انتقاد کرد و افزود امثال این افراد هر آنچه را که «احساس خوبی به آنها بدهد، آنچه که راحت باشد، و آنچه که آسان باشد» را انجام میدهند.

اوباما همچنین در سخنرانی دیگری که به شکل آنلاین ارائه داده بود از واکنش ضعیف دولت ترامپ در مقابله با ویروس کووید-19 انتقاد کرده بود و گفته بود که همه گیری ویروس کرونا نشان می دهد بسیاری از مقامات آمریکایی «حتی وانمود نمی کنند که مسئول هستند».

اوباما همچنین ساکن فعلی کاخ سفید و متحدانش را به تشدید تنش‌های «قبیله‌ای» در سراسر کشور متهم کرد که به گفته او همین مسئله، مانع تلاشها برای کاهش تعداد کلی مبتلایان در آمریکا شده است.

«باراک اوباما»،هفته پیش نیز گفته بود که پاسخ دولت ترامپ به همه‌گیری کووید-19، «فاجعه پرهرج‌ومرج مطلق» بوده است.

«پیتر ناوارو» مشاور کاخ سفید همچنین امروز از اظهارات «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا به شدت انتقاد کرد و در مصاحبه ای با شبکه خبری «ای‌بی‌سی نیوز» گفت: «من خرسند هستم که آقای اوباما شغل جدیدی به عنوان سخنگوی رسانه‌ای جو بایدن (نامزد دموکرات ها برای انتخابات 2020) پیدا کرده است.»

ماه گذشته هم اوباما در ارتباط با بحران همه‌گیری کرونا ترامپ را مورد انتقاد قرار داده و گفته بود هیچ طرح ملی منسجمی برای رسیدگی به این بحران در دستور کار دولت آمریکا قرار ندارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها