مدیر درمان بیمه تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: داروهای حدود پنج هزار و ۵۰۰ نسخه متعلق به بیماران مزمن زیر پوشش تامین اجتماعی در دوران شیوع کرونا تاکنون به در منازشان ارسال شده است.

داروهای بیماران مزمن در خراسان رضوی به منازلشان ارسال شد

به گزارش قدس آنلاین، مدیر درمان بیمه تامین اجتماعی خراسان رضوی افزود: طرح تحویل دارو به در منازل بیمارانی که امراض مزمنی نظیر فشار خون بالا، دیابت و بیماری قلبی با هدف پیشگیری از انتقال ویروس کرونا به این گونه بیماران که بیشتر آنها سالمند هستند از فروردین ماه امسال در حال اجراست.
 حمید داستانی افزود: در قالب این طرح داروی مورد نیاز بیماران مزمن از طریق پرونده پزشکی آنها برای مدت دوماه تهیه و به صورت رایگان به در منازل آنها تحویل داده می‌شود تا نیازی به مراجعه آنان به مراکز درمانی نباشد.
وی کل پرونده‌های پزشکی بیماران مزمن زیر پوشش تامین اجتماعی خراسان رضوی را نزدیک به ۱۰۰ هزار مورد عنوان کرد که برخی از آنها به طور فعال به مراکز درمانی تامین اجتماعی مراجعه می کنند.
مدیر درمان بیمه تامین اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به خدمات ارائه شده به افراد مشکوک به کرونای مراجعه کننده به بیمارستانهای تامین اجتماعی خراسان رضوی گفت: طی این مدت سه هزار و ۵۰۰ نفر با علائم تنفسی حاد و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های فارابی و ۱۷ شهریور در مشهد و رازی در تربت حیدریه پذیرش شده‌اند.
داستانی افزود: بیش از ۷۰۰ نفر از این تعداد در سه بیمارستان تحت پوشش تامین اجتماعی در خراسان رضوی بستری شده‌اند که پس از انجام اقدامات تشخیصی برای ادامه درمان به بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعزام شده‌اند.
تامین اجتماعی خراسان رضوی دارای ۱۹ بیمارستان و مرکز درمانی شامل سه بیمارستان در مشهد و تربت حیدریه، هفت پلی کلینیک و ۹ درمانگاه است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها