۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹
کد خبر: 705032

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بارش رگباری باران طی عصر روز گذشته تاکنون در ۱۱ شهرستان استان به ثبت رسیده است.

 بارش باران در ۱۱ شهرستان خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی  گفت: این بارشها در شهرستانهای سرخس، نیشابور، مشهد، تربت‌حیدریه، بردسکن، تایباد، تربت‌جام، کاشمر،فریمان، درگز و کلات نادر گزارش شده است.

آیدا فاروقی افزود: بیشترین بارشهای گزارش شده طی این مدت در شهرستان سرخس با پنج میلیمتر بارندگی و پس از آن در تربت‌جام با  چهار میلیمتر ثبت شده است.

وی ادامه داد: شب گذشته وزش باد شدید در مناطق مختلف خراسان رضوی جریان داشت که بیشترین سرعت باد در سرخس با ۸۳ کیلومتر در ساعت و پس از آن در بردسکن با سرعت ۷۲ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: برای امروز بارشهای رگباری همراه با رعد و برق و وزش باد شدید، در مناطق مستعد بارش تگرگ به ویژه در نیمه جنوبی خراسان رضوی پیش‌بینی شده است که احتمال جاری شدن رواناب و آبگرفتگی‌ها بر اثر این بارشها وجود دارد.

فاروقی افزود: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری پدیده غالب جوی در مشهد و به ویژه در مناطق جنوبی استان وزش باد شدید است که در عصرها بر سرعت آن افزوده می شود.

وی با بیان این که روند افزایشی دما از فردا  سه‌شنبه در خراسان رضوی آغاز می‌شود ادامه داد: بیشینه دمای هوای امروز مشهد ۲۳ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده است که نسبت به روز گذشته حدود ۶ درجه کاهش دارد و از فردا روند افزایشی دما در استان آغاز شده و تا پایان هفته جاری ادامه می یابد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: قوچان با کمینه دمای هوای ۱۱ درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای هوای ۳۵ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستانهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها