معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد گفت: پیگیر این هستیم که بتوانیم نمای ساختمان‌های نیمه تمام رها شده شهر را تکمیل کنیم.

نماسازی ساختمان‌های نیمه تمام توسط شهرداری

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا حسین‌نژاد معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد گفت: پیگیر آن هستیم تا ساختمان‌های نیمه تمام رها شده که بعضی از آن‌ها منشاء اختلافات ملکی و دعواهای شراکتی دارند را از طریق معاونت پیشگیری از جرم بررسی کنیم تا شهرداری نما ساختمان را تکمیل کند؛ بعد ساختمان به صورت یک جعبه تو خالی می شود که برای شهروندان آزار و اذیتی نداشته باشد.
او افزود: سپس شهروندانی که بخواهند پروژه خود را آغاز کنند، هزینه‌های شهرداری بابت انجام نما از آن‌ها دریافت خواهد شد، البته این امر هنوز عملیاتی نشده، ولی به عنوان یک تاکید از شهروندان درخواست کرده‌ایم که سریعا نسبت به دریافت پایانکار اقدام کنند.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد با اشاره به روند اخذ پایان کار، ادامه داد: زمانی که موازین پروانه ساخت به خوبی رعایت شود، پایان کار نیز به سرعت صادر می‌شود.
حسین نژاد با اشاره به ضرورت دریافت پایانکار برای مالکین، گفت: اولویت همواره بر این است که شهروندان حین اخذ پروانه، اقدام به ساخت ملک خود کنند.
او تصریح کرد: ساخت ساختمان با سرعت زیاد، سبب آسودگی اطرافیان از گرد و خاک و سر و صدا می‌شود، اما اگر در این بازه زمانی نسبت به دریافت پایان کار خود اقدام نکنند و روند اتمام ساختمان نیمه تمام بماند، معضلات زیادی به لحاظ بزهکاری‌های اجتماعی، دزدی‌های ساختمانی و مشکلات بهداشتی به وجود می‌آید.
معاون شهرسازی ومعماری شهرداری مشهد تاکید کرد: همه این موارد، الزاماتی را به وجود می‌آورد تا شهروندان در حیت دریافت پروانه ساخت، پایان کار خود را نیز دریافت کنند.
حسین نژاد اظهار کرد: اگر شهروندان در زمان مناسب که در مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد در نظر گرفته شده، اقدام به دریافت پایان کار نکنند، برای آن‌ها بار مالی مشخصی لحاظ خواهد شد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/
 

برچسب‌ها