وزارت خارجه عراق برافراشتن پرچم همجنسگرایان توسط هیأت اتحادیه اروپا و هیأت‌های خارجی دیگر در بغداد را محکوم کرد.

واکنش مقامات عراقی به اقدام موهن سفارتخانه‌های غربی

بیانیه وزارت‌ خارجه، ائتلاف سائرون و سازمان بدر در محکومیت اهتزاز پرچم همجنسگرایان در بغداد

قدس آنلاین: وزارت خارجه عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد این وزارتخانه اقدام هیأت نمایندگی اتحادیه اروپا و هیأت‌های خارجی دیگر مستقر در عراق، به برافراشتن پرچم‌ همجنس‌گراها را محکوم می‌کند، زیرا که این اقدام به اصول و مبانی و ارزش‌های اخلاقی والای مورد احترام تمامی ادیان آسمانی خدشه وارد می‌کند و با ارزش‌ها، اخلاق و عرف‌های اجتماعی کشور عزیزمان عراق منافات دارد و این اقدام، اقدامی تحریک آمیز علیه احساسات و مفاهیم دینی مقدس تلقی می‌شود.

وزارت خارجه عراق در بیانیه خود همچنین اعلام کرد: در این راستا، ما به تمامی هیأت‌های مستقر در عراق لزوم پایبندی به قوانین کشور و مراعات احکام و عرف‌های دیپلماتیک و نیز ارزش‌های حاکم در جامعه عراقی را یادآوری می‌کنیم.

مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق به برافراشته شدن پرچم همجنس‌گرایان توسط هیئت اتحادیه اروپا در عراق واکنش نشان داد.

وی در واکنش این اقدام را انتقال معصیت و الحاد و آداب ناپسند از جوامع دیوانه غرب به جوامع اسلامی دانست. وی از دولت عراق خواست پاسخ جدی به این اقدام اتحادیه اروپا و سفارت‌های کانادا و انگلیس بدهد.

رهبر جریان صدر همچنین از پارلمان خواست عاملان را محاکمه کرده و اتحادیه اروپا را به عذرخواهی وادار کند. صدر همچنین خواهان برافراشته شدن پرچم‌های اسلامی و مسیحی و یهودی بر فراز سفارت‌های عراق در کشورهای اتحادیه اروپا در واکنش به این اقدام شد.

وی گفت: جامعه همجنس‌گرایان بیماران روانی هستند و ادیان آسمانی به شدت از این مسئله نهی کرده‌اند.

از سوی دیگر، هادی العامری، دبیرکل سازمان بدر عراق، با صدور بیانیه‌ای به اقدام هیأت‌های دیپلماتیک خارجی در عراق در برافراشته شدن پرچم همجنسگرایان در مقر سفارت اتحادیه اروپا در بغداد واکنش نشان داد.

هادی العامری خاطرنشان کرد: اقدام سفارت اتحادیه اروپا و دو سفارت انگلیس و کانادا در بغداد، شرم‌آور، ناپسند و حساب نشده است و با آداب و رسوم و ارزشهای اخلاقی جامعه عراق در تعارض است و موجب نقض آشکار قوانین این کشور شده است.

دبیرکل سازمان بدر همچنین تصریح کرد: ما ضمن محکوم کردن هرگونه تجاوز به اعتقادات دینی و احکام اسلامی، از دولت عراق می‌خواهیم که فورا وارد عمل شده و سه سفیر دارای انحراف اخلاقی را از عراق اخراج کند، زیرا که عراق آنها را به عنوان نمایندگان کشورهای خودشان نمی‌پذیرد، به ویژه اینکه این اقدام، تجاوز آشکار به حرمت ماه مبارک رمضان و اهانت به احساسات میلیون‌ها عراقی محسوب می‌شود.

از سوی دیگر، سلام الشمری، عضو ائتلاف سائرون عراق نیز مخالفت قاطع خود را با این اقدام اتحادیه اروپا اعلام کرد.

الشمری تاکید کرد: عراق کشوری است که پایه و اساس آن دین و اخلاقیات است و هرگز نمی‌تواند به هیچ طرفی  اجازه دهد که خارج از این اصول و چارچوب اخلاقی عمل کند.

وی ادامه داد، اقدام اتحادیه اروپا تمامی ارزش‌های دینی و اخلاقی همه طیف‌ها و ادیان در عراق را کوچک شمرده است.
الشمری در پایان از دولت و وزارت خارجه عراق خواست اقدامات لازم را در اعلام مخالفت قاطع با این رفتار و عملکرد اتحادیه اروپا اتخاذ کنند و فورا این پرچم را پایین بکشند.

دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق، سفارت کانادا و سفارت انگلیس روز یکشنبه پرچم همجنسگرایان را به صورت رسمی در داخل خاک عراق و برای اولین بار در این کشور برافراشتند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها