همدان - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان گفت: موازی کاری دستگاه‌های اجرایی یکی از آسیب‌های حوزه سرمایه‌گذاری در استان همدان است.

موازی کاری دستگاه‌های اجرایی همدان جذب سرمایه گذار را دشوارمی‌کند

به گزارش قدس آنلاین ، سید ناصر محمودی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان صبح دوشنبه در نشستی با منتخب مردم همدان در مجلس یازدهم برخی ظرفیت‌های این مجموعه را مورد اشاره قرار داد و از شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری در بخش‌های گردشگری، صنعت، کشاورزی و خدمات ساختمان در استان همدان خبر داد.

محمودی با تشریح مراحل سه گانه طرح مولدسازی به عنوان یکی از پروژه‌های مهم وزارت اقتصاد اظهار کرد: شناسایی اموال و املاک مازاد بر نیاز دولت، ثبت اموال مازاد شناسایی شده دستگاه‌های اجرایی استان همدان در سامانه سادا و ارزش گذاری اموال و مولدسازی و فروش آنها مد نظر است.

وی با اشاره به حضور کارشناسان مجرب اقتصادی در حوزه تحلیلی و تهیه گزارش‌های فصلی توسط این اداره کل به منظور ارائه به استاندار همدان و وزارتخانه، ادامه داد: تأمین منابع مالی دولت به عنوان یکی از راهبردهای مهم وزارت اقتصاد پیگیری می‌شود.

محمودی از تشکیل مرکز خدمات سرمایه گذاری استان همدان در اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۹ سخن گفت و افزود: این مرکز با هدف حمایت و پشتیبانی از سرمایه گذاران و تسهیل در فرآیند امر سرمایه گذاری، تلاش و هماهنگی برای گرفتن مجوزهای مورد نیاز سرمایه گذاران خارجی، ارائه مشاوره‌های لازم به سرمایه گذاران در ارتباط با امور مربوط به پذیرش و حمایت از سرمایه گذاری خارجی و پیگیری مشکلات اداری متقاضیان سرمایه گذاری خارجی با سایر دستگاه‌های اجرایی فعال شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان همدان شناسایی و معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری استان همدان و تهیه طرح‌های پیش امکان سنجی را از دیگر اقدامات ذکر کرد و افزود: معرفی استان همدان و توانمندی‌های اقتصادی آن با بکارگیری ابزارهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی توسط مرکز خدمات سرمایه گذاری دنبال می‌شود.

وی شناسایی فرصت‌ها و توانمندی‌های سرمایه گذاری در مرکز خدمات سرمایه گذاری به منظور معرفی همدان به جهان را نیز مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه ۱۴ اداره درآمد زا در استان همدان وجود دارد، گفت: موازی کاری دستگاه‌های اجرایی یکی از آسیب‌های حوزه سرمایه گذاری در استان همدان است.

برچسب‌ها