۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰
کد خبر: 705190

مدیر تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: ۳۷۲ واحد تعاونی و اتحادیه با سرمایه ۴۰ میلیارد ریال و افزون بر شش هزار عضو طی یک سال اخیر در این استان تشکیل شده‌اند.

۳۷۲ تعاونی جدید در خراسان رضوی تشکیل شد

به گزارش قدس آنلاین، اسماعیل سلطانخواه اظهار کرد: تاکنون شش هزار و ۴۴۴ نفر در این تعداد تعاونی‌ تازه‌تاسیس در خراسان رضوی عضو شده‌اند. 

وی ادامه داد: تاسیس ۳۷۲ واحد تعاونی ظرف یک سال اخیر در خراسان رضوی همچنین تاکنون برای هشت هزار و ۲۵ نفر فرصت شغلی ایجاد کرده ‌است. 

مدیر تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی همچنین به ثبت سه هزار و ۵۴۸ واحد تعاونی و اتحادیه تازه‌تاسیس ظرف پارسال در سامانه الکترونیکی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره و بیان کرد: بر این اساس بررسی آمارها نشان می‌دهد خراسان رضوی هم‌اینک ۱۰ درصد از کل واحدهای تعاونی را در سطح کشور به خود اختصاص داده است. 

وی به فعالیت هفت هزار و ۴۵ واحد تعاونی در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: چهار میلیون و ۶۱۲ هزار و ۳۳۷ نفر در این واحدها عضو هستند. 

سلطانخواه افزود: فعالیت این تعداد واحد تعاونی در استان شش میلیون ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی تاکنون برای ۱۱۵ هزار و ۹۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است. 

وی ادامه داد: واحدهای تعاون مربوط به بخش خدمات به تعداد دو هزار و ۳۸۶ واحد، واحدهای تعاونی مربوط به بخش کشاورزی به تعداد هزار و ۶۶۰ واحد و تعاونیهای فعال در بخش صنعت به تعداد ۹۶۲ واحد بیشترین شمار واحدهای تعاونی فعال را در خراسان رضوی تشکیل می‌دهند.

مدیر تعاون اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی همچنین گفت: پارسال ۱۳۶ هزار و ۹۲۳ نفرساعت دوره آموزشی در بخش تعاون این استان ارائه شد که نسبت به سال مقابل پنج درصد بیشتر است.

در مجموع ۱۲ هزار و ۶۲۲ تعاونی در خراسان رضوی مجوز فعالیت دارند اما ۶۲ درصد آنها فعال هستند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها