۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۷
کد خبر: 705197

رئیس جمهور آمریکا به شبکه خبری محبوبش، فاکس نیوز به سبب هشدارهای یک مجری این شبکه نسبت به تاثیرات مرگبار بالقوه داروی هیدروکسی کلروکین بر خلاف توصیه های خودش به مصرف این دارو برای مقابله با کرونا حمله کرد.

ترامپ حتی به فاکس نیوز هم حمله کرد

قدس آنلاین: هشدار نیل کاووتو، مجری شبکه خبری فاکس نیوز در خصوص خطرات بالقوه مصرف خودسرانه داروی هیدروکسی کلروکین برای افراد دارای برخی شرایط جسمی پیش‌زمینه‌ای بعد از آن مطرح شد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کووید-۱۹ این دارو را شخصاً مصرف می‌کند.

ترامپ در پستی در توئیتر در واکنش به هشدار های کاووتو درباره هیدروکسی کلروکین گفت: "ما دلمان برای راجر ایلز (مدیر اجرایی ارشد سابق فاکس نیوز) تنگ شده است. شما اکنون (در فاکس نیوز) بیشتر از هر زمانی نیروهای مخالف با ترامپ دارید. به دنبال یک کانال جدید هستم!"

مجری فاکس نیوز در برنامه‌اش با نام "دنیای شما با نیل کاووتو" هشدارش درباره مصرف هیدروکسی کلروکین را به فاصله کمی بعد از اظهارات ترامپ درباره مصرف این دارو توسط خودش مطرح کرده و این اظهارات ترامپ را "بهت آور" خواند. کاووتو به وجود برخی مطالعات اشاره کرد که نشان داده‌اند مصرف هیدروکسی کلروکین می تواند برای برخی افراد با شرایط پیش‌زمینه‌ای همچون افراد دارای مشکلات قلبی خطرناک باشد.

کاووتو خاطر نشان کرد: حقیقت مساله این است زمانی که رئیس جمهور پرسید که شما چه چیزی برای از دست دادن دارید؟ باید گفت که بر اساس برخی مطالعات، گروه های آسیب‌پذیر مردم یک چیز برای از دست دادن با این دارو دارند و آن هم جانشان است.

وی افزود: اگر شما در گروه افراد با ریسک زیاد باشید و شروع به مصرف این دارو به عنوان یک درمان پیشگیرانه به جهت دفع ابتلا به ویروس کنید و یا در یک سناریوی بدتر، اگر شما دارید با ویروس دست‌وپنجه نرم می‌کنید و در عین حال جزو این گروه از افراد آسیب‌پذیر هم هستید، پس این دارو شما را خواهد کشت.

بعد از آنکه ترامپ به مصرف داروی هیدروکسی کلروکین توسط خودش اذعان کرد، شان کانلی، پزشک شخصی خود او نیز با تایید مصرف این دارو از سوی ترامپ گفت که هر دوی آنها به این نتیجه رسیده اند که "مزایای بالقوه این دارو بر  خطرات نسبی آن برتری دارد".

انتهای پیام/

برچسب‌ها