مدیرعامل مجموعه سینا فریمان از تولید روزانه ۱۲ هزار لیتر الکل طبی و صنعتی در این مجموعه خبر داد.

تولید روزانه ۱۲ هزار لیتر الکل در بزرگترین واحد تولیدکننده الکل شرق کشور

به گزارش قدس آنلاین، مسعود تکلو گفت: این واحد بزرگترین واحد تولیدکننده الکل در شرق کشور است که از سال ۷۹ شروع به فعالیت کرده است.

مدیرعامل مجموعه سینا فریمان تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا در کشور، این شرکت سعی کرد محصولات با کیفیت و استاندارد را وارد بازار کند.

وی اظهار کرد: با گسترش کرونا در کشور، محصولات زیادی در این بین به بازار آمد که کاملا تقلبی بوده و متأسفانه محلول‌های شیمیایی هستند که تنها اسانس به آن‌ها اضافه شده است، مانند اسپری‌های دست که دارای اتانول و سرطان‌زا هستند.

تکلو متذکر شد: متأسفانه هیچ‌گونه نظارتی در بازار وجود ندارد و در این بین بعضی در پی‌ سودجویی‌های خود هستند.

مدیرعامل مجموعه سینا فریمان با اشاره به تولید الکل از ذرت، افزود: متخصصان ما موفق شدند برای اولین‌بار در کشور از ذرت الکل تولید کنند که مایه افتخار کشور است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با فعالیت خوب متخصصان داخلی موفق شدیم اولین واحد تولید کننده شربت گلوکز ذرت و گندم به روش آنزیمی برای تولید اتانول طبی و سوختی‌ را در شرق کشور فعال کنیم.

تکلو در خصوص صادرات این محصولات، گفت: در حال حاضر صادرات این محصول به عراق و افغانستان انجام می‌شود که امیدواریم با کمک مسؤولان راه‌های صادرات به سایر کشورها نیز باز شود.

مدیرعامل مجموعه سینا فریمان ظرفیت اولیه تولید روزانه اتانول در این شرکت را ۱۰ هزار لیتر اعلام کرد و افزود: اما بر حسب ضرورت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، روزانه حدود ۱۲ هزار لیتر الکل طبی و صنعتی در این شرکت تولید می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام /

برچسب‌ها