غلامحسین اسماعیلی با بیان اینکه وزارت صمت شرایطی را فراهم کرده بود تا شورای رقابت از چرخه قیمت گذاری خودرو حذف شود، گفت: ورود و پیگیری سازمان بازرسی سبب شد دولت بپذیرد که این شورا مجدداً به میدان بیاید که آثار آن را هم دیدیم.

وزارت صمت و دولت شورای رقابت را از گردونه قیمت‌گذاری خودرو خارج کرده بودند/ می‌خواهیم دستگاه‌های دولتی را برای نظارت به خط کنیم

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال خبرنگار قدس انلاین در مورد تاکید اخیر حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بر نارضایتی مردم از وضعیت بازار و ضرورت نظارت علی ادوامنهادهای مسئول بر قیمت ها و این پرسش که این نظارت بر عملکرد و قصور دستگاه های اجرایی متولی قیمت گذاری و تنظیم بازار که در حیطه دولت است نیز خواهد بود؟ گفت: بحث قیمت گذاری و نظارت بر  قیمت ها اینگونه نیست که بگوییم وظیفه دولت هم هست، بلکه وظیفه اصلی و ذاتی دولت است و بایستی در حوزه هایی که نیازمند قیمت گذاری است توسط دولت با با نظارت دولت توسط اتحادیه های صنفی و بخش های مربوطه انجام شود.

اسماعیلی با اشاره به دستور رئیس قوه قضائیه برای نظارت مستمر در این حوزه افزود: ما در این قصه ابتدا از بخشهای مختلف برای قمیت گذاری و نظارت مطالبه داریم چون واحد های نظارتی متعددی در دولت برای این منظور تشکیل شده مانند سازمان حمایت از تولید کننده و مصرف کننده، شورای رقابت، ستاد تنظیم بازار و بخشهای مختلف دیگر دولتی.

وی خاطرنشان کرد: آنچه در برنامه اخیر قوه قضائیه است اینکه اولا مطالبه کنیم دستگاههای مختلف وظایفشان را در قیمت گذاری و کنترل بازار درست انجام دهند و دوم اینکه سازمان بازرسی کل کشور بر عملکرد دستگاه‌ها نظارت کند که وظایفشان را درست عمل کردهاند یا نه ؟و حسب مورد تخلف آنها به مراجع قضایی یا مراجع رسیدگی کننده به تخلفات معرفی کند

سخنگگوی قوه قضائیه با تاکید بر اینکه این ورود جدی است، گفت:  مثلاً در مورد خودرو این سازمان بازرسی ورود و بازخواست کرد که چرا وزارت صنعت،معدن و تجارت، شورای رقابت را از گردونه تأثیرگذاری و تصمیم‌گیری در نرخ‌گذاری خودرو کنار گذاشته است.

اسماعیلی افزود: شورای رقابت آمادگی داشت ورود پیدا کند اما موانعی در بخشهایی از دولت ایجاد شده بود که آنها ورود پیدا نکنند و اقدام سازمان بازرسی سبب شد شوای رقابت به میدان بیاید و دولت بپذیرد که شورای رقابت به میدان بیاید و خوشبختانه اثری را هم که فعال شدن شورای رقابت در کاهش التهاب بازار ایفا کرد را مشاهده کردیم.

وی تصریح کرد: اگر دستگاه‌های نظارتی وظایف خودشان را به نحو احسن انجام دهند  و بازار حالت رها شدگی و افسار گسیختگی نداشته باشد این همه در حق مردم احجاف نمی‌شود. ما می‌خواهیم دستگاه‌ها را به خط کنیم که وظیفه قانونی خودشان را عمل کنند نه اینکه جای آنها بنشینیم و اگر هم تخلفی باشد با آن برخورد می‌کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها