۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
کد خبر: 705291

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مشهد گفت: تصادفات جاده‌های این شهرستان از ۱۵ اسفند پارسال تا ۱۵ اردیبهشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد کاهش داشته است.

تصادفات در جاده‌های مشهد ۴۰ درصد کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، جواد پورعلی اظهار کرد: مشهد، مقصد اصلی سفرهای جاده‌ای به خراسان رضوی است که در پی شیوع کرونا، ممانعت از سفرهای بین استانی، اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی و کاهش رغبت مردم به سفر موجب کاهش تردد در جاده‌های مشهد و کاهش تصادفات شده است.

وی خطای انسانی را عامل وقوع ۷۵ درصد تصادفات عنوان کرد و ادامه داد: وقوع تصادفات در محدوده ۳۰ کیلومتری جاده‌های اصلی منتهی به مشهد بیشتر روی می‌دهد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مشهد گفت: برخی عوامل دیگر نیز در وقوع حوادث رانندگی موثر هستند که در حوزه مشهد می‌توان به فعالیت دست فروشان و میوه فروشان کنار جاده اشاره کرد.

وی افزود: این نوع رفتار به نوعی تجاوز به حریم جاده است و در بروز تصادفات موثر می‌باشد حال آنکه راهداری برای برخورد با این متجاوزان ابزار قانونی کافی در اختیار ندارد.

شهرستان مشهد با ۳.۵ میلیون نفر جمعیت و ۹ هزار و ۸۱ کیلومترمربع مساحت شامل سه بخش مرکزی، احمدآباد و رضویه، ۱۱ دهستان و ۳۵۷ روستاست.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها