نمایشگاه نقاشی و کاریکاتور «تجلی مقاومت» به مناسبت روز جهانی قدس و آزادسازی خرمشهر با ۶۰ اثر در موزه هنرهای معاصر فلسطین گشایش یافت.

گردهمایی آثار هنرمندان جهان در موزه هنرهای معاصر فلسطین

قدس آنلاین: رئیس انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع‌مقدس روایت فتح در خصوص انگیزه برگزاری این نمایشگاه، گفت: نزدیک بودن دو مناسبت مهم ۳ خرداد و گرامیداشت روز جهانی قدس موجب برگزاری این نمایشگاه شد.

محمد حبیبی در خصوص نمایشگاه «تجلی مقاومت» توضیح داد: از ۶۰ اثری که در نمایشگاه به نمایش درآمده است، حدود ۳۰ اثر آثار نقاشی است که به موضوع ۳ خرداد و آزادسازی خرمشهر پرداخته و ۳۰ اثر کاریکاتور هم با موضوع روز جهانی قدس در این نمایشگاه گردهم آمده است.

وی با بیان اینکه تکنیک آثار در این نمایشگاه براساس سبک و نوع کار هنرمندان است، به حضور هنرمندان خارجی در بخش کاریکاتور اشاره کرد و توضیح داد: هنرمندان کشورهای ایران، برزیل، کوبا و ترکیه آثارشان را به این نمایشگاه ارائه داده‌اند.

رئیس انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع‌مقدس روایت فتح، کاریکاتور را هنری تأثیرگذار عنوان کرد که می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان به‌وقایع روز جامعه واکنش نشان دهد. حبیبی گفت: کاریکاتور می‌تواند ابزار خوبی برای انتقال فرهنگ ایران-اسلامی به دنیا باشد که انتقال مفهوم قدس و روز جهانی قدس یکی از این موضوعات مهم است.

وی توضیح داد: هنرمندان به دو صورت به وقایع جامعه واکنش نشان می‌دهند. آن‌ها یا پس از وقوع حادثه به صورت خودجوش به خلق اثر می‌پردازند و یا در فراخوان‌هایی با موضوعات مهم و مناسبتی و چالشی مانند همین روز قدس شرکت می‌کنند، در هر صورت باید قدردان این هنرمندان بود که نسبت به مسائل روز جوامع بی‌تفاوت نیستند.

حبیبی در خصوص برگزاری این نمایشگاه که به صورت حضوری است، توضیح داد: این نمایشگاه با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار شده، اما در سایت مؤسسه فرهنگی صبا نیز به صورت مجازی برپا شده و علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به سایت مورد اشاره مراجعه کنند.

گفتنی است، نمایشگاه «تجلی مقاومت» به همت موزه هنرهای معاصر فلسطین با مشارکت انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع‌مقدس و بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه می‌توانند تا ۸ خرداد همه‌روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۸ و پنجشنبه‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۵ به موزه هنرهای معاصر فلسطین به نشانی میدان فلسطین، خیابان طالقانی، خیابان برادران شهید مظفر نرسیده به بزرگمهر شماره ۷۴ مراجعه کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها