رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان استان خراسان رضوی برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ با دو ماه تاخیر اجرا می‌شود.

اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان خراسان رضوی از نیمه دوم تیرماه
به گزارش قدس آنلاین، علی قاسمی‌پور رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی گفت: از نیمه دوم تیرماه امسال ثبت نام الکترونیکی پایگاه‌های طرح سنجش برای دانش آموزان پایه اول و پیش دبستانی آغاز خواهد شد.
او با بیان این که این روند امسال با حدود دو ماه تاخیر آغاز خواهد شد، افزود: برای سنجش دانش آموزان فقط دو ماه زمان خواهیم داشت به همین دلیل از مدیران مدارس تقاضا شده است نسبت به این موضوع توجه کنند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی ادامه داد: به این ترتیب طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان از مردادماه در ۱۱۰ پایگاه سنجش استان آغاز می‌شود.

قاسمی پور بیان کرد: توصیه می‌شود خانواده‌ها در همان تاریخ و ساعتی که توسط سامانه الکترونیکی مشخص شده با رعایت فاصله اجتماعی و رعایت دستورات بهداشتی به پایگاه‌های سنجش مراجعه کنند و مدیران مدارس نیز باید اطلاعات دانش آموزان را به صورت کامل در این سامانه تکمیل کنند.
او تصریح کرد: خانواده‌ها به این نکته توجه داشته باشند که فرآیند سنجش صرفا در پایگاه‌های سنجش تکمیل نمی‌شود و پس از اتمام کار در پایگاه‌های سنجش حتما باید به پایگاه‌ها و مراکز بهداشت نیز مراجعه کنند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی تاکید کرد: برخی از دانش آموزان در سال تحصیلی قبل به پایگاه‌های سنجش مراجعه نکردند و در حال حاضر این امکان وجود دارد که با تیک زدن گزینه جامانده از طرح سنجش این فرآیند را در سال آینده انجام دهند و روند ثبت‌نام آن‌ها تکمیل شود.
قاسمی پور اظهار کرد: تعرفه طرح سنجش برای هر دانش آموز ۴۰۰ هزار ریال و برای دانش آموزان عشایر و دانش آموزان نواحی کم برخوردار رایگان است.
پارسال ۱۲۶ هزار نفر از نوآموزان بدو ورود به دبستان در خراسان رضوی زیر پوشش طرح سنجش سلامت قرار گرفتند.
خراسان رضوی با بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز حدود ۹ درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور را در اختیار دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها