حجت الاسلام محمد تقی رهبر با تأکید بر اینکه امسال رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در بازتاب دادن روز قدس و آرمان فلسطین مسئولیت ویژه دارند، گفت: جنایات رژیم صهیونیستی و توسعه طلبی آن از جمله طرح الحاق کرانه باختری آتشی در دل ملتهای مسلمان به پا کرده است.

اسرائیل منزوی‌تر از هر زمان دیگری است/ الحاق کرانه باختری خوابی است که برای صهیونیست‌ها تعبیر نخواهد شد

قدس آنلاینحجت الاسلام والمسلمین محمدتقی رهبر اظهار داشت روز جهانی قدس فراتر از مسائل منطقه، مسائل روز اسلام و جهان اسلام است.

امام جمعه موقت اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین افزود:  فراتر از مسئله فلسطین مغصوب که در جای خودش یک فاجعه جهانی و برای  امت اسلامی است،  ۷۲ سال است که این ملت انواع رنج و مصیبت و کشتار و شهادت را متحمل شده‌اند و جنایتکارانی دهه‌هاست یک حکومت غاصب و تروریست و زورگو را پایه گذاری و از توسعه طلبی آن حمایت می‌کنند که این یک مسئله انسانی و یک ننگ برای بشریت است و الان هم به دنبال اجرای پروژه ننگین و خطرناک معامله قرن هستند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه این طرح جدید دشمن توسعه طلبی در سایه حمایت قدرتهای جهانی است، خاطرنشان کرد: اما در مقابل این طرح مقاومت ملتهای مسلمان و آزاده زنده و قوی‌تر از هر زمان دیگری وجود دارد و همانطور که در منطقه توانست داعش را که طراحی استکبار جهانی آمریکا و صهیونیسم و ارتجاع منطقه در اتحاد با هم بود و می‌خواست دولت عراق و شام را  به مثابه اسرائیل دومی ایجاد کند، با همت و مقاومت ملتهای منطقه شهدای حرم عراقیون، سوری‌ها، یمنی‌ها، حزب الله لبنان و مدافعان ایرانی و ...خنثی کنند؛ این توطئه هم شکست خواهد خورد.

حجت الاسلام والمسلمین رهبر با اشاره به فرمایش امام(ره) که روز قدس را روز اسلام و موضوعی جهانی خواندند، اظهار داشت:  البته ملت فلسطین و سرزمین‌های اشغالی و قدس اصل است اما جهان اسلام در این فاجعه غصب سرزمین‌های جهان اسلام شریک‌اند. لذا می‌بینیم مسلمانها در نقاط مختلف جهان بیدارند و به جنایات و توسعه طلبی و تجاوزات این رژیم واکنش نشان می‌دهند.

وی گفت: امسال اگرچه راهپیمایی روز قدس به واسطه شرایط ویژه ناشی از وقوع بیماری کرونا و محدودیت‌های بهداشتی به شکل سال‌های قبل برگزار نمی‌شود، اما به این معنا نیست که ملتهای آزاده این آرمان و موضوع فلسطین و آنچه را این روزها بر این ملت مظلوم می‌گذرد فراموش کنند. این موضوع در قلب مسلمانان است و امسال نیز مراسم به شکل متفاوت و ویژه‌ای در نوع خود برگزار می‌شود که از آن جمله سخن گفتن رهبر معظم انقلاب با ملتهای مسلمان است .

امام جمعه اصفهان خاطرنشان کرد:  دیگر صدا و سیما و رسانه‌های ایران و جهان اسلام امسال رسالت و مأموریت خیلی بزرگی برای بازتاب دادن این روز و وقایع و برنامه‌های آن دارند و محور مقاومت باید از همه ظرفیت رسانه‌ای خود برای افشا و تشریح جنایات رژیم صهیونیستی و اهداف شوم آنها و مظلومیت ملت فلسطین استفاده کند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه خوشبختانه روند امور و تحولات به نفع فلسطینی‌ها و مسلمانان است، گفت:  اسرائیل که روزی طرح نیل تا فرات را دنبال می‌کرد امروز به دور خودش دیوار بتنی کشیده و مدام در هراس نیروهای از محور مقاومت است. در حقیقت این رژیم در منطقه منزوی‌تر از همیشه است هر چند برخی از رژیم‌های مرتجع منطقه که ننگ جهان اسلام به شمار می‌روند و رگ و ریشه‌هایشان همان سعودی‌های اسرائیلی و یهودی است به دنبال عادی سازی روابط با این رژیم غاصب و کودک کش و جنایتکار هستند.

محمد تقی رهبر تصریح کرد: البته این موضوع جز بدنامی برای آل سعودی چیزی نخواهد داشت و همانگونه که جنایات آنها علیه ملت مظلوم یمن در جهان آشکار شد و در این تجاوز شکست خوردند در این مورد هم ناکام خواهند ماند.

وی گفت: حرکتها مقابله با اقدامات و اشغالگری و توسعه طلبی رژیم صهیونیستی امروز بعد جهانی گرفته و این مقاومت به نتیجه خواهد رسید و همانطور که امام فرمودند اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود و مقام معظم رهبری هم فرمودند تا بیست سال دیگر اسرائیلی وجود نخواهد داشت این رژیم رو به اضمحلال است.

وی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی با سوء استفاده از درگیری جهان با بیماری کرونا نقشه شوم الحاق کرانه باختری به سرزمین های اشغالی را دنبال می‌کند، افزود:  اگر فضای میدانی بخاطر کرونا فراهم نیست تا ملت‌ها به خیابانها بیایند و انزجار خود را فریاد بزنند، اما اقدامات و جنایات این رژیم دل‌های مسلمانان را آتش زده است. ما به سهم خودمان و کشورهای دیگر هم باید از همه ابزارهای ارتباطی از جمله رسانه‌های شبکه‌های اجتماعی و حتی ظرفیت‌های دیپلماسی استفاده کنند و نگذارند این رژیم اشغالگر گمان کند جهان در برابر او سکوت کرده و اجازه می‌هد دست به توسعه طلبی بزند.

عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: الحاق کرانه باختری خیال خامی است که آنها در سر دارند. اسرائیل قطعاً در اجرای پروژه الحاق کرانه باختری موفق نخواهد شد این خوابی است که برای صهیونیست‌ها تعبیر نمی‌شود و تا زمانی که ملت فلسطین و مقاومت زنده و موجود است و تا زمانی که شور قدس در دلهای مسلمانان موج می‌زند و مقاومت در صحنه حضور دارد و راه شهید سلیمانی‌ها، شهدای حرم و شهدای فلسطین را ادامه می‌دهد این غده سرطانی امکان رشد نخواهد یافت و به سمت نابودی می‌رود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها