خراسان شمالی- رییس اتاق بازرگانی خراسان شمالی از آمادگی خراسان شمالی برای صادرات اقلام بهداشتی از جمله ماسک و محلول های ضدعفونی مازاد مصرف استان به کشورهای ترکیه، آلمان و آفریقای جنوبی به منظور مقابله با ویروس کرونا خبرداد.

خراسان شمالی آمادگی صادرات «محصولات بهداشتی» به کشورهای آسیایی و اروپایی را دارد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی خراسان شمالی، سعید پورآبادی در ویدئو کنفرانسی که با روسای انجمن صنعتگران و بازرگانان کشورهای آلمان، ترکیه و آفریقای جنوبی برگزار شد، اظهار داشت: این استان در پیشگیری از ویروس کرونا در تولید محصولات و اقلام بهداشتی جزو استان های پیشتاز در سطح کشور شناخته شده که توانسته در مدتی کوتاه اقدام به راه اندازی کارخانجات تولید الکل، محلول و ماسک کند.

وی در ادامه افزود: برای سهولت در برقراری ارتباطات و مبادلات تجاری و اطمینان بخشی انجام معاملات، اتاق بازرگانی خراسان شمالی آمادگی راه اندازی دفاتر توسعه تجارت خارجی در کشورهای آلمان، ترکیه و آفریقای جنوبی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی دراین ویدئو کنفرانس به پتانسیل ها و توانمندی های بالقوه استان خراسان شمالی برای تولید محصولات مشترک و محصولات تولیدی آن کشورها برای حضور در بازارهای آسیای شرقی و میانه اشاره کرد که با استقبال روسای انجمن ترکیه، آلمان و آفریقای جنوبی مواجه شد.

پورآبادی افزود: دراین ویدئوکنفرانس هر سه کشور آمادگی خود را برای سفر به استان خراسان شمالی در دروان پساکرونا برای گسترش روابط و مبادلات تجاری اعلام کردند و تاکید داشتند استان خراسان شمالی استانی بکر و با پتانسیل های فراوان در حوزه تجارت، صنایع و معادن برای مبادلات تجاری است.

وی گفت: هر سه کشور آمادگی تامین کالاها و ماشین آلات مورد نیاز ایران در مقابله با تحریم های ظالمانه آمریکا که باعث شده واردات به ایران به سختی انجام شود اعلام کردند.

برچسب‌ها