روز قدس امسال تحولی اساسی در خیزش عدالتخواهان برای آزادی مردم فلسطین و پایان دادن به اشغال قدس توسط رژیم صهیونیستی رخ داده، بطوری که این خیزش از جنس رسانه‌ای و همراه با بهره‌گیری از فضای مجازی و پیام رسان‌های داخلی است.

خیزش مجازی خراسانی‌ها برای روز جهانی قدس

به گزارش قدس آنلاین، شیوع کرونا فرصت برگزاری راهپیمایی گسترده هر ساله ایرانیان برای دفاع از قدس و مظلومیت مردم فلسطین را گرفت اما زمینه قیام مجازی را برای این مطالبه و محکومیت سراسری مستکبرین صهیونیستی فراهم کرد که به خاطر ماهیت رسانه‌ای خود، اثرگذاری گسترده‌تری در سراسر جهان خواهد داشت.

بسیج هشتک‌ها برای پایان اشغالگری توسط رژیم صهیونیستی و ایجاد وحدت بین کاربران مجازی بر محور آزادی مسجدالاقصی به عنوان نخستین قبله مسلمانان، بسترساز راهپیمایی و همبستگی گسترده در روز قدس از جنس مجازی است که چاشنی آن پخش سراسری سخنان مستقیم رهبر معظم انقلاب در ظهر امروز از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

تاثیر این خیزش‌ها در فضای مجازی و رسانه‌ای کمتر از نمود راهپیمایی‌ها و سخنرانی‌های سالانه در روز قدس نیست، چه بسا گستره جهانی پیام کاربران مجازی عمق مظلومیت و مطالبه گری مسلمانان برای آزادی قدس را تاثیر بیشتری ببخشد.

پیام همراه با هشتک‌های کاربران در روز قدس امسال نشان خواهد داد، تنها نظامی که در جهان کنونی قابلیت بسیج نیرو در گستره جهانی را داشته و از این طریق می‌تواند بر روند و ماهیت تحولات آتی تأثیر بگذارد، نظام اسلامی ایران است که این بار با بهره گیری از قدرت رسانه و فضای مجازی وحدت کلام آزادیخواهان دنیا برای آزادی قدس را  رقم می‌زند.

اقشار مردمی، مسوولان و نهادهای خراسان رضوی از فضای مجازی برای ارسال پیام روز قدس به سراسر جهان بهره گرفته و با برنامه‌های متنوع و گذاشتن پیام‌های متعدد با مفهوم آزادسازی قدس و پایان مظلومیت فلسطین، راهپیمایی از جنس مجازی را آغاز کرده‌اند.

از روز گذشته پیام‌های متعدد حمایت از مردم فلسطین و اعلام انزجار از رژیم صهیونیستی و آمریکای جنایتکار در پیام‌رسان‌ها و فضای مجازی ارسال شده است، با این حال در کنار فعالیت کاربران در فضای مجازی، سیمای شهرهای خراسان رضوی به پیام‌های مرتبط با روز قدس مزین شده و برخی برنامه‌های ویژه این روز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حال برگزاری است.

امروز آستان قدس رضوی با مشارکت اداره کل تبلیغات اسلامی و حوزه هنری خراسان رضوی رویداد هنری "بر آستان قدس" را در صحن قدس حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) برگزار می‌کنند.

در این رویداد ۵۰ هنرمند شاخص هنرهای تجسمی آثاری را با موضوع حمایت از مردم مظلوم فلسطین و آزادی قدس شریف خلق خواهند کرد.

برگزاری نشست تخصصی با موضوع "به عنوان مسلمان وظیفه ما در مقابله با معامله قرن چیست؟" ویژه اردوزبانان، نشست تخصصی با عنوان "قدس، مظهر مقاومت در برابر صهیونیسم" ویژه انگلیسی‌زبانان، ویژه برنامه‌ای با عنوان "نقش امت‌های مسلمان در رویارویی با معامله قرن و حمایت از قدس" ویژه عرب زبانان از طریق فضای مجازی از جمله برنامه‌هایی است که توسط اداره امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی برای روز قدس در نظر گرفته شده است.

جمعی از شاعران و نویسندگان خراسان رضوی نیز به منظور حمایت از مردم فلسطین و محکوم کردن هفت دهه اشغالگری و ظلم رژیم صهیونیستی به این ملت، به پویش ملی "فلسطین آزاد" پیوستند و با درج "# فلسطین آزاد" اشعار و متون ادبی خود را با این موضوع در پیام رسان اینستاگرام نشر دادند.

پویشی فرهنگی در قالب مسابقه مجازی با عنوان "ای قدس، صبح نزدیک است" نیز با هدف اعلام همبستگی دانش‌آموزان و جامعه فرهنگیان با مردم مظلوم فلسطین برگزار شده است.

این پویش فرهنگی، مسابقه‌ای با محوریت روز قدس و اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین در محورهای شعارنویسی (کارت پستال الکترونیک)، پوستر و موشن‌گرافی است.

دانش‌آموزان و فرهنگیان با شعارنویسی و طراحی پوستر ضمن حمایت از مقاومت مردم مظلوم فلسطین سهم خود برای شرکت در راهپیمایی هرساله روز قدس را ادا می‌کنند.

پویش همگانی "همه با هم برای قدس و به خونخواهی از تو قیام می‌کنیم" با هشتک #آزادی قدس خونبهاست" از سوی حوزه علمیه خراسان راه‌اندازی شده که در این پویش قرار است کاربران عکس، پوستر، کلیپ، دلنوشته و سایر آثار هنری خود را با هشتک یاد شده در شبکه‌های اجتماعی نشر دهند.

صدا و سیمای خراسان رضوی نیز به مناسبت روز قدس ویژه‌برنامه‌هایی را تدارک دیده است که از جمله آنها برنامه "صحن انقلاب" با موضوعاتی مانند تبیین علل مخالفت جمهوری اسلامی با موجودیت اسرائیل، بیان جنایات صهیونیسم در طول تاریخ، بیان آرمان‌های قدس، پخش سرودهای ویژه روز قدس و پخش مستقیم سخنرانی رهبر معظم انقلاب از طریق سیمای جمهوری اسلامی است.

صدای خراسان رضوی نیز برنامه‌های مختلف از قبیل مستندهای گزارشی، بیان هنرمندان در ترویج روز جهانی قدس، تبیین جنایات صهیونیسم در قدس شریف با حضور کارشناسان، ویژه برنامه "صحن قدس" آنونس‌هایی با استفاده از بیانات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب و سرودهای حماسی تهیه و پخش خواهد کرد و سخنرانی رهبر معظم انقلاب را به صورت زنده و مستقیم پوشش خواهد داد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها