۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
کد خبر: 705683

باشگاه منچستریونایتد از یکی از معروف‌ترین تولید کنندگان بازی‌های رایانه‌ای به خاطر استفاده نادرست از نشان تجاری این باشگاه شکایت کرده است.

منچستریونایتد از «سِگا» شکایت کرد

قدس آنلاین: باشگاه منچستریونایتد بابت استفاده نادرست از نشان (لوگو) شیاطین سرخ در سری بازی‌های محبوب «فوتبال مَنِجِر» و استفاده نادرست از برند تجاری‌اش با ذکر نام این باشگاه در این بازی رایانه‌ای، از تولیدکنندگان و توسعه دهنگان این بازی یعنی شرکت‌ بازی‌های رایانه‌ای  «سِگا» و «اسپورت اینتراَکتیو» (SI) شکایت کرد.

موضوعی که باشگاه منچستریونایتد از آن شاکی است، استفاده این باشگاه از لوگویی متفاوت با لوگوی رسمی باشگاه برای تیم قرمزپوش شهر منچستر است. این لوگو باشگاه خیلی ساده و تنها با نوارهای قرمز و سفید دیده می‌شود. کاربران این بازی اما برای داشتن لوگوی اصلی باشگاه منچستریونایتد باید آن را دانلود کنند.

مدیران باشگاه منچستریونایتد تأکید کرده‌اند شرکت تولید کننده بازی زمانی که از نام این باشگاه استفاده می‌کند باید لوگوی رسمی آن را هم به کار ببرد که در آن صورت باید بابت استفاده از نام و نشان شیاطین سرخ به باشگاه انگلیسی مبلغی پرداخت کند. شرکت سگا اما در پاسخ به این شکایت مدعی شده است که بازی فوتبال منجر و نسخه قبلی آن «چمپیونشیپ منجر» از سال 1992 از نام باشگاه منچستریونایتد استفاده کرده بدون اینکه هیچ شکایتی هم در این خصوص وجود نداشته است و بنابراین شکایت فعلی این باشگاه بی‌مورد است.

درهمین خصوص روز گذشته (جمعه) یک جلسه رسیدگی به شکایت باشگاه منچستریونایتد با حضور وکیل این باشگاه برگزار و او خواهان تصحیح این نقص در بازی فوتبال منجر شد. قاضی پرونده اما فعلاً از اعلام حکم در خصوص این پرونده خودداری کرده و به شکایت شیاطین سرخ زمان داده تا در فرصتی دیگر ادله خود را تصحیح و دوباره آنها را به دادگاه ارائه کند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها