رییس اداره هواشناسی کاشان گفت: با شکل گیری الگوی گرمایی زودرس تابستانه و تداوم استقرار توده هوای گرم، دمای دشت کاشان در هفته جاری به ۴۰ درجه می رسد.

گرمای زودرس تابستانی دمای کاشان را به ۴۰ درجه رساند

به گزارش قدس آنلاین، عباس ارغوانی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: تفسیر نقشه‌های هواشناسی بیانگر جوی پایدار طی هفته جاری بر دشت کاشان است که ضمن افزایش دمای هوا، پدیده غالب جوی به صورت صاف پیش بینی می شود که در بعد از ظهر هوای ابری همراه با وزش باد خواهد بود.

وی افزود: به گلخانه داران توصیه می شود که با توجه به وزش باد نسبتاً شدید در ساعت‌های بعدازظهر و افزایش دما طی هفته جاری نسبت استحکام سازه، پوشش و پنجره‌های گلخانه و تهویه مناسب اقدام لازم را انجام دهند.

رییس اداره هواشناسی کاشان، تصریح کرد: بنا به سفارش کارشناسان کشاورزی، بهره برداران، با توجه به پیش بینی‌های هواشناسی، نسبت به محلول پاشی و سم پاشی مزرعه ها، گلستان‌ها و باغ‌های انگور در ساعات صبحگاهی اقدام کنند.

ارغوانی تاکید کرد: با توجه به پیش بینی افزایش دما طی هفته جاری، کشاورزان دشت کاشان، نسبت به کاهش فاصله آبیاری و برداشت محصول غله در ساعت قبل از ظهر اقدام کنند.

وی گفت: با توجه به آغاز کوچ بهاره از ابتدای خرداد، مرتعداران نسبت به تعداد مجاز دام و رعایت اصول پروانه فعالیت توجه داشته و مراقب آتش گرفتن بوته‌های خشک در مرتع باشند و هرگونه تخریب یا آتش سوزی مرتع را به شماره ۱۵۰۴ گزارش کنند.

رییس اداره هواشناسی کاشان، افزود: باغداران پسته نسبت به پایش پسیل پسته توجه داشته و در صورت مشاهده قابل ملاحظه آفت با مشاوره کارشناسان نسبت به شستشوی درختان در شرایط مساعد آب و هوایی اقدام کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها