گیلان - سرپرست معاونت اجتماعی پلیس استان گیلان از قتل دختر۱۳ساله توسط پدرش در بخش حویق شهرستان تالش خبر داد و گفت: متهم در تحقیقات پلیس، علت و انگیزه قتل دخترش را اختلافات خانوادگی و فرار او از منزل عنوان کرد.

قتل دختر ۱۳ ساله توسط پدرش در تالش

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پلیس گیلان ، سرهنگ مجید رسول‌زاده فرساد در تشریح جزئیات این خبر گفت: به دنبال اعلام خبر وقوع قتل به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی با بیان اینکه با حضور پلیس در محل حادثه و بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، مردی ۳۷ ساله دخترش را با وارد کردن ضربات یک جسم تیز و برنده به ناحیه گردن به قتل رسانده است، افزود: قاتل در محل وقوع جرم دستگیر شد.

وی بیان کرد: متهم در تحقیقات پلیس، علت و انگیزه قتل دخترش را اختلافات خانوادگی و فرار او از منزل به قصد ازدواج با مردی ۳۰ ساله بر خلاف رضایت او به دلیل اختلاف سنی زیاد عنوان کرد.

سرهنگ رسول‌زاده از تشکیل پرونده و ارجاع به مرجع قضائی خبر داد .

گفتنی است در همین رابطه معاون امور اجتماعی بهزیستی استان گیلان گفت: قتل دختر ۱۳ ساله توسط پدر در شهرستان تالش نمونه ای از نقض آشکار حقوق کودک توسط فردی است که بیشترین انتظار حمایت و پشتیبانی از او برای رشد، تربیت و پرورش صحیح کودک می رود.

رضا جعفری سدهی در این زمینه افزود: این اتفاق به دلیل فقر آگاهی و وجود باورهای متعصبانه بوده است که سبب جریحه دار شدن احساسات مردم شده است.

وی بیان داشت: اورژانس اجتماعی شهرستان تنها پس از وقوع قتل از طریق مراجع رسمی در جریان واقعه قرار گرفت که عملا کاری برای حمایت از کودک مطابق با شرح وظایف رسمی و مصرح خود نمی توانست انجام دهد.

وی تصریح کرد : چه بسا تماس با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی قبل از بروز حادثه می توانست سرنوشت بهتری را برای کودک و خانواده اش رقم بزند که این خود نگاه فرهنگ مسئولیت پذیری از سوی همه آحاد جامعه را  یکبار دیگر به همگان گوشزد می کند.

 

برچسب‌ها