گیلان- رییس اداره بهزیستی شهرستان رشت در پی انتشار فیلم خانواده تحت پوشش این نهاد در فضای مجازی گفت: فیلم خانواده تحت پوشش بهزیستی رشت که در فضای مجازی پخش شده دارای ٢ فرزند کم بینا و زن سرپرست خانوار هستند که همگی از خدمات مستمر و غیرمستمر و کمکی بهزیستی برخوردارند.

واکنش بهزیستی رشت به انتشار فیلمی از خانواده کم بینا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی بهزیستی گیلان، محمد نوروزی افزود: همچنین برای درمان فرزندان این خانواده نیز از طریق سازمان بهزیستی معرفی نامه، کمک هزینه درمان و کمک بلاعوض داده شده است.

وی اظهار کرد: مددکاران اداره بهزیستی رشت از ابتدا با مشکلات این خانواده آشنا بوده و طی بازدید های بعمل آمده و پیگیری های مددکاران توضیحات لازم برای گرفتن پروانه ساخت داده شد ولی باتوجه به اینکه منزل آنان به صورت غیر قانونی و بدون پروانه ساخت احداث شده و طبق تفاهم نامه پنج جانبه بهزیستی به همراه اداره راه وشهرسازی، بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و انجمن خیرین مسکن ساز برای خانواده های دارای دو عضو معلول در صورتی که منزل دارای پروانه ساخت باشد مبلغ ۶٠ میلیون تومان بلاعوض به این خانواده تعلق می گیرد اما به علت نداشتن پروانه ساخت، این خانواده از دریافت چنین پول بلاعوضی محروم هستند.

نوروزی خاطرنشان کرد: در این مدت طی صحبتی که واحد مشارکت بهزیستی رشت با خیرین شهرستان انجام داده ، قول تحویل وسایل ساخت منزل را به صورت رایگان و خیریه  داده اند.

وی ادامه داد: اداره بهزیستی شهرستان رشت آمادگی خود را برای اسکان و غذای گرم روزانه خانواده از طریق موسسه نابینایان تا پایان ساخت منزل مسکونی مناسب  اعلام کرده کما اینکه قبلا نیز به مادر و دختر خانواده نیز از طریق موسسه نابینایان این خدمات ارائه شده است.

رییس اداره بهزیستی رشت گفت: اعلام شماره کارت بانکی بهتر است که آگاهانه و از طریق مراجع ذیصلاح انجام شود تا این خدمات به نحو  درست در اختیار این عزیزان قرار گیرد.

برچسب‌ها